Midsommartid!

Nersjunken i soffan efter en ganska maffig dag på jobbet...
Med bland annat personalmöte och inlärning av en ny arbetsuppgift. Huvudet känns helt trögt...
tur att det är helg nu!  :)
 
Det blev ingen tävling i lördags... :/
Tubbe vilade ju en del som sagt veckan efter att vi tävlade i Kvibille pga. bland annat at jag hade rätt fullt upp med andra grejer. Sedan hoppade vi ju och dressyrade lite som jag skrev.
Under de här dagarna kändes han lite slö och snubblig... Tänkte att det berodde på hans fötter.... det var ju hög tid för nya skor. Så jag kontaktade Gavin... och han lovade att komma innan helgen. Kändes bra. :)
 
Åkte till Emily och tränade på onsdagen... då tillsammans med Jennifer. 
Redan när vi värmde upp tyckte jag att han kändes väldigt motsträvig till höger och att hans framåtbjudning var dålig... tänkte att det släpper väl. Vi satte i gång att träna... red en stund, försökte rida igenm honom på samma sätt som jag brukar, men han stog emot... och när jag krävde mera gas framåt reagerade han med att skjuta upp rumpan och studsa eller sparka bakut. Kände inte riktigt igen honom.... det var ju ett tag sedan nu han var krånglig...och när han var det var han ju uppåt och framåt... inte bakåt och sur på det viset. :/

Bad Emily känna på honom, hon satt upp och red. Men hon som inte rider honom så ofta kände inget speciellt.
Visst stog han emot lite för henne oxå. Tog över igen och han var framåt och lätt för skänkeln... men nej... fortfarande var det något som inte stämde. Skrittade något varv och tänkte igenom programmet, skulle rida upp det innan vi avslutade. När jag sedan ber honom trava igång igen, då haltar han :(
Kändes piss... där hade jag suttit och ridit i 45min och kännt att något var fel men inte fattat vad...
åså blir han halt.
Usch... :(  Longerade honom efteråt i ridhuset utan utrustning för att vi skulle se tydligare hur han rörde sig.
Och ja jo visst haltade han tydligt. :/
 
Dagen därpå longerade jag honom när jag kom från jobbet... han var helt klart oren... men jag kunde inte se vart det sitter. Han har inga svullnader någonstans, inga sår och jag kan inte känna någon förhjöd puls eller värme i hovarna. Så efter det har han vilat i väntan på hovslagaren.... för att jag skulle kunna utesluta en ev. hovböld tex.
Det gick några dagar, men hovslagaren hörde aldrig av sig. Pratade honom i går... vi får helt enkelt bestämma en ny dag! Lite irriterande när man är i stort behov av honom, näst intill lite desperat pga. av den här hältan.
Så väntan på honom är lite frustrerande just nu... har väntat i snart 2½ vecka. (vilket är väldgt länge för att vara han)
 
Är Tubbe inte bättre på måndag så blir det till att ta honom till veterinär.
Trist. Jag hoppas verkligen det här inte är något långvarigt.
 
Som ni förstår så blev det ju ingen tävling då i lördags som sagt.
Hängde med Jennifer i stället som moralisktstöd/hästskötare... på något sätt var det nog inte meningen att Pixjö hästarna skulle tävla den dagen... för Idun hade verkligen ingen bra dag, så det var ingen lyckad tävling! Tyvärr..
Synd för det var en mycket mysig tävlingsplats i Hylte tyckte jag...  men men... vi kommer igen med nya tag.
 
Jennifer har nu en plats till både SM-klassen i dressyr och även en i SM-klassen för hoppning på fjordhäst SM. Kommer bli så kul.... :) Då kommer vi vara på plats alla i Team PIxsjö :D Men jag kommer ju bara vara hästskötare och hejjarklack förstås. :)
 
Men nu ska jag ha fortsatt kvällsmys med mannen i mitt liv.
 
Hej svejs och glad midsommar! :)
 
 
Avslutar med en gammal bild på mig och Tubbe i sommartid :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0