Då kör vi igen..

Skrittvilan är över och vi ska komma  igång igen... 
 
Vad jag inte hade räknat med var att min lilla Tubbe skulle ha sin lilla känsliga period just nu...
Skulle träna i onsdags... den första träningen på två veckor.
Han var allmänt jobbig och stressd... och blev väldigt sur för minsta lilla tillsägelse...
Red klart lektionen (han lugnade sig lite efter en stund)... men det var ingen kul lektion,
så brukar han ju inte bete sig.
 
Efter lektionen funderade jag mkt igen... efter en liten "analys" kunde jag konstatera att jag varit med om detta tillstånd förut... förra året. Då kom vi fram till att det troligtvis berodde på att han höll på att fälla eller sätta sommarpäls. Så är fallet nu med känns det som för han är lite grinig när jag sadlar och reagerar lite när man borstar på vissa ställen...
 
Red i padock i fredags tillsammans med Angelica och Elvis i fredags även då var han ganska jobbig och studsade runt och höll på. Så länge jag rider lätt känns han fin... men när jag sätter mig ner känns det inte lika stabilt...
 
Igår valde jag att longera honom... det var inga som helst problem, han gick riktigt fint och lydigt. :)
Kände mig mkt nöjd med honom.
 
Tanken var att göra samma sak även idag... men planen ändrades eftersom Jennifer kom till stallet nästan samtidigt som jag, och hon skulle rida i padocken så vi gjorde sällskap.
Hade en övertaggad häst en bra stund in på ridpasset... men det gick bättre ju längre vi red.
Högersidan är jobbig... får inte riktigt honom att släppa där... aja... vi får se vad som händer.
Han verkar kry från hälta iallafall!
 
På söndag startar vi vår första tävling för i år. En LB:2 i Laholm.
Enligt startlistan ska vi starta kl. 08.15... :O Så det gäller att vara morgonpigg ;)
 
På tal om tävling så har jag köpt en ny pyjamas till Tubbe. :)
Ett täcke från Horsewear som heter DustBuster. Ser ut dom ett flugtäcke.
Detta ska han ha natten innan tävling för att hålla sig hyffsat ren ;) och inte så en massa spån i knopparna! ;)
Blir spännande att se hur det funkar :)
 
I morgon blir det en tur till stranden för en härlig strandritt :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0