Känner mig på gång nu!

Verkar som att Tubbes hosta har gett upp nu :)
Idag hostade han inte en endaste gång under den 1½ timmas utritten vi gjorde.
Härligt!!! :) Nu känner jag att vi är på gång igen!
Det får bli en sväng till ridhuset i veckan :)
 
Vi är nu anmälda tillvår första tävling.
Första start blir förhoppningsvis i kungsbacka den 14:e mars. Där vi kommer rida en LB:2.
Har även anmält oss till tävlingen i falkenberg... men som sagt hamnade på reservplats 19 eller nått.
Så där tror jag inte att vi kommer starta ;) men ändå...
 
Idag var han pigg... men på ett roligt sätt. :) Det var en såndär dag då man inte ville sluta rida!
Solen sken (det blåste kallt) och vi hade sällskap av Frida & Angelica. :)
Försökte öva lite på skritt-högergalopp-skritt-vänster galopp och så vidare. Det funkar hyffsat... :)
Han försöker ta sig ur formen precis i fattningen, men han blir bättre för var gång tycker jag... :)
 
Shoppinglistan inför Gbg horseshow börjar fylla på sig nu ;)
Jag längtar :)
 
* Kandar (om jag hittar något till bra pris)
* Gråa lindor
* Svart shabrak med bling bling.
 
Idag har jag oxå shoppat lite. Var nere i Halmstadtrakten och köpte ett par moutainhorse stigbyglar som passar ihop med min stövlar och stallskor :)

Pinsammaste idag... kommer till stallet där jag ska hämta stigbyglarna...
Gör upp affären och står och pratar en stund i stallet med säljaren.
Strök bort min lugg från ansiktet... fastnar med fingret i något som känns som en stor tova.
Försöker reda ut den... då börjar det lukta tandkräm. Förstår ju ganska snabbt att jag har fått det i håret, jaja tänker jag, får reda ut det i bilen. Sätter mig i bilen och inser att det är ju ingen liten klicka jag har i håret... den syntas ganska tydligt oxå... :) *haha* Typiskt mig... :D PINSAMT!
 
äh... jag bjuder på den ;)
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0