Förkylning och snö

och så kom snön tillslut. Det har snöat större delen av dagen och det ligger några centimeter på marken utanför.
Men det stannar nog inte så länge för nu har det övergått till regn istället.
 
Det har inte hänt jätte mycket sedan sist... Hovslagaren har varit på besök och satt dit nya skor.
Vilket gjorde gott... tycker alltid han känns mycket bättre att rida när skorna är nya :b
 
Har ridit ut i en veckas tid nu. Tanken är att deltaga i en hoppkurs som är den 7-8 Feb..., men Tubbe började hosta i början av veckan... vilket var förkylningshosta... så nu är han snorig oxå :(
Men han är lika pigg som vanligt så förhoppningsvis är det inget som blir allt för långvarigt, men vi tar lugnt så länge så får vi se vad som händer... Har ridit Tubbe på hacket nu de två senaste ridturerna, vilket funkar väldigt bra!
Känns väldigt bra att kunna ha ett bettlöst alternativ faktiskt! :)
 
 Det märks att hästarna snart ska "byta" päls igen... Nu är det skavens tid och så även för Tubbe som börjar se lite fläckig ut på vissa ställen ;) Inte så vackert, men det är väl likt för alla just nu ;) Längtar till vår, glänsande päls och tävling :) Tubbes licens är förnyad, och jag har sökt licens för Olsegården, så nu är vi ett steg närmre tävlingssäsongen 2015! :) Spännande!!!
Tävlingen jag hade tänkt anmäla mig till är redan fulltecknad... men jag kommer sätta mig som reserv så snart licensen godkänts. :)
 
På tal om något annat så är jag så himla nöjd med vinterstövlarna jag köpte begagnade för ett tag sedan... har inte frusit om fötterna en endaste gång med dom! Okej... det har inte varit superduper kallt... men ändå så nöjd! :) Dom och de fodrade ridbyxorna från Pikeur var en bra kombination :)
 
Tubbe & Carillo fick nya kompanjoner i sin hade igår. Numera ska de samsas med Ted & Elvis...
Ihopsläppet igår gick mycket bättre än förväntat...! Jag som trodde min lille häst skulle vara elak (han har blivit så grinig till humöret mot andra hästar), men av det lilla jag har kunnat se så var han inte det. Men å andra sidan vet inte jag vad som händer i hagen när jag inte är där ;)
 
Jajja... sitter och väntar på min käre sambo... vi ska upp till Gekås.
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0