Ruskväder!

Vädret är verkligen allt annat än trevligt just nu....
 
Tog en sväng till ridhuset även i fredags, det blåste och regnade så nån utritt kändes verkligen INTE lockande.
Fick nog lite smak på dressyren igen efter att onsdagens lilla pass tillsammans med Jennifer & Felicia... :)
Även i fredags gick han bra min lille häst <3 Då hade vi dessutom ridhuset för oss själva :)
Körde bara enkla grejer... lite skänkelvikningar, halter, galoppfattningar från skritt m.m
 
Tanken var ju att rida även på lördagen... men... som sagt vädret har ju inte varit det bästa dom senaste dagarna.
I lördags var det klass 2 varning för storm... som visserligen inte skulle visa sig från sin värsta sida förren på kvällen.. men det blåste ganska hårt hela dagen.... :S så då fick han vila medans jag stannade hemma och röjde bort julgardinerna. På kvällen var vi, jag & Patric, bortbjudna till vänner... vi trotsade stormen Egon och åkte dit.
Det blev en mycket trevlig kväll trots att stormen drog fram utanför! :) Även söndagen var det skitväder...
och jag kände inte för att åka till ridhuset, så även då stod han.
 
Idag var ridsuget stort så idag packade jag in honom i transporten och åkte upp till Emily och red tillsammans med henne. :) Det var mysigt! Hon guidade mig och Tubbe lite oxå... så framåt slutet av ridpasset kändes han väldigt bra! :) Kul! Efter motioneringen av hästarna blev det en liten pratstund. Tänk va värdefullt det är att ha vänner...!
Jag klarar mig inte utan mina... Tack Emily för att givande samtal och för att jag får ha dig som min vän <3
 
Mina bästa <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0