Mycket har hänt på sistone.

Flickorna är nu 4.5 månader och jollrar och griper aktivit efter saker och är jätte nyfikna.
Det är en underbar tid som man önskar varar en bra stund till.
Dom har sedan snart en vecka tillbaka sovit i varsin säng i sitt egna rum och det går jättebra <3
 
Tubbe fick göra ett besök hos veterinren efter att ha trampat på den vassa stenen.... det ledde till en veckas vila och ett gips på foten. Tävlingsdebuten blev framflyttad och komer ske nu i helgen på Olsegården. Då startar vi en LA:1. Endast 8 startande i klassen... så tror inte på några stordåd direkt... är glad om vi inte är sist. ;)
 
Harbestämt mig för att vi ska ha en Prestige Modena. Tyvärr är en ny alldeless för dyr.. eller ja... jag har pengar, men det känns inte rätt att köpa en sprillans ny just nu eftersom mammalivet inte direkt gör en förmögen..
Så det blir en begagnad i stället. Ska åka och hämta den i dag... i skåne.
Sen hoppas jag at det blir bra. :)
 
Har varit med om två irriterande och pinsamma situationer nu på två av mina senaste utritter.
 
Häromdagenvar jag ute tillsammans med Jennifer & Wilma. Vi rider på en väg vi ofta rider på. En enskild väg, asfalterad som oftast inte är så mkt trafik på. Vi red i bredd och pratade och njöt av det underbara vädret. Just när vi passerade en stor gårdsplan på vänstersida börjar det plinga frenetiskt bakom oss... oj en cyklist täker jag och börjar flytta mig och Tubbe. Plinget liksom slutar inte... tror först det är någon bekant, Jennifer likaså, vi vänder oss om och upptäcker ett pensionärspar som är ca. 2m bakom oss. Jennifer tänder på alla cylindrar och fräser åt dom att det räcker minsann att plinga en gång, vi hörde! Varpå penisonärsgubben muttrar en massa och kärringen kläcker ur sig när de tillslut cyklar förbi att man minsann inte ska rida i bredd... (visst det må va dumt, men det brukar aldrig vara några problemi vanliga fall på denna väg, har ridit där i 4 års tid nu). När de kommit förbi oss cyklar kärringen upp jämnsides med gubben!!!!?? :O Då kunde jag inte hålla käften... Ropade efter dom att Nähä... men cykla i bredd det får man tydligen...!! Hon vände sig om och såg förnärmat och förvånat på mig innan de försvann längsvägen. Vilka sura egon det finns! Vi hade inte för avsikt att vara i vägen för dom och hade dom bara lugnat sig hade vi snabbtkunnat flytta oss om de hade plingat lite innan de var precis bakom oss! Nä... usch, de var nog inga djurvänner inte. *suck*
 
Det var den irriternade incidenten, nu till den pinsamma.
 
Detta hände igår... på samma plats. Börjar tror att det för lycka med sig att rida därborta.
Red tillsammans emd Felicia då. När vi kommer fram till gårdsplanen med en STOR maskinhall kommer det en bil bakom oss och jag styr intill kanten på gårdsplanen. Bilen åker förbi... vi rider vidare. Jag vänder mig om och upptäcker en bil IGEN... Går in till kanten, på gårdsplanen ingen för att inte vara i vägen.
Vad gör min otroligt klumpiga häst då? JOdå... han beslutar sig för att bajsa...
I panik försöker jag få honom därifrån innan olyckan sker, men det gick inte. Han la av några små plottar. Jag kastar mig av för att försöka ta bort det därifrån, sparkar lite på det, men inser att det går inte. Varpå Felicia säger det kommer någon... Bilen som jag skulle flytta mig för visade sig vara gårdsägaren. Givetvis blev han grinig för att TUbbe hade skitit där... jag kände mig verkligen så liten. Förklarade att jag bara villa vara snäll och akta mig och att olyckan då var framme, att jag gärna städar upp om jag får en skyffel eller en sopkvast. Men han bara muttrade åt mig och sa att jaja... okej... vi tar upp det den här gången. Jag lovade att det inte skulle ske igen. Han blängde på mig och körde i väg. PINSAMT! :( Det var ju verkligen INTE meningen och jag ville ju vara ärlig och ta bort det, tänkte inte smita. Men det hjälpte inte. :/ Dessutom ska det tilläggas att den här människan själv har hästar... så kunde nog inte föreställa mig att han skulle bli så sne. Önskade att han skulle förstå och bli positiv över att jag ville städa efter mig, men nä...
 
Ibland upplever jag att man ALLTID är oönskad och i vägen som hästmänniska.
Hur man än gör så tycker folk att man bara är i vägen... *suck* Varför är vi människor så ego?
Det finns väl mycket värre saker att oro sig över här i världen än en ryttare och en häst som är ute och motionerar/njuter av naturen.
 
Idagen inlägg vill jag även skicka mina varmaste kramar och tankar till en tjej som heter Sanna.
Vi känner varann egentligen inte... inte mer än via nätet.Men det som nu ar hänt Sanna är helt fruktansvärt och jag önskar verkligen att jag kunde göra något, även om jag vet att det inte är så lätt.
Sanna går i väntans tider. Om 4 månader ska hon bli mamma till en liten gosse. Om 3 månader skulle hon stå vid altaret och säga ja till den hon älskar och skulle dela sitt liv med och den som skulle bli pappa till grabben i magen. Det kommer inte ske... Hennes sambo Rikard omkom tragiskt i en bilolycka i helgen och nu står hon ensam kvar. Det är verkligen såå orättvist och jag tänker på dig hela tiden Sanna! Kan inte ens föreställa mig hur det skulle kännas om det vore jag som råkade ut för detta tragiska. Tänk om Patric aldrig hade fått träffa Moa & Ida... nä... fy. Helt fruktansvärt. Jag önskar dig all kraft att klara det här! Men jag vet att du gör det för i magen finns någon att kämpa för, någon som kommer älska dig gränslöst och beundra dig och tycka du är världens finaste mamma.  Alla tankar till dig Sanna <3
 
En annan ledsam nyhet.
En av de första ridtravarna jag inspirerades så av när jag skaffade Caesar var Hannas häst Mackan.
Dom tävlade LA och Mackan var så otroligt fin! Hon har nu kommit till åren och drog för en kort tid sen på sig en skada, som nu visade sig vara såpass illa att det inte går att åtgärda :( Så hon kommer inom kort att vandra på de evigt gröna även hon. Det är många hästar som på kort tid lämnat jordlivet. Man blir hela tiden påmind om att inget varar förevigt. Tänker på dig oxå Hanna.
 
Mackan vila i frid! <3
 
 
Avslutar dagens inlägg med något kul iallafall.
Jennifer & Idun är uttagna att tävla i EM i danmark, för fjordhästar i sommar! Så himla häftigt!
Dit bara måste jag ju åka! ;)
 
En av mina favoritbilder på Caesar <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0