Bröllop

Efter förra inlägget har det hunnits med två bröllop och mkt mera.
 
Att få gå på bröllop är bland det bästa jag vet. Att sedan bli bjuden på två stycken samma år med en veckas mellanrum... vad är oddsen för det? ;)
 
Förra helgen var vi på Jimmy & Kristins bröllop. De vigdes ute på en äng utanför sitt hem.
Vädret var inte riktigt utebröllopsvänligt kvällen innan och även på morgonen öste regnet ner en stund.
Men lagom tills dess att vi satt oss i bilen och var påväg till vigseln började de tunga regnmolnen lätta och i bland kikade tillochmed solen fram. Vilken fullträff! :)
 
Vi var en glad skara människor som stod där på ängen och väntade ivrigt på att få skåda vårt brudpar...
Tror vi allihopa log stort när de kom gåendes. Det var ett sååå fint brudpar <3 
Vigseln var lättsam och lite skratt och fniss blev det :)
När vigselceremonin var över begav vi oss till kvällens festlokal, gårdens lilla stall som Kristin inrett supermysigt!
Vi åt gott och skålade och pratade... Det blev en mycket trevlig kväll med bla. poängpromenad med roliga och kluriga frågor :) Jag fick tagit lite mod till mig, och var kvällens ende talare.
Tack Jimmy & Kristin för att vi fick vara med och fira er stora dag <3
 
Mådde bra i söndags och for till stallet runt lunch för att få lite tid med min fyrbente vän,
medans Patric låg hemma och vilade sig ;)
 
Tog med honom till padocken för ett litet pass. Känslan var sååå bra och i mitten av passet kom det nästan lite glädjetårar. Vi bråkade inte en enda gång och han var avspänd och bjöd i ett lagom tempo.... det kändes helt galet bra! Tidigare i veckan hade vi ridit ut med Jennifer och Idun... då blev Tubbe skrämd av en crossmotorcykel och tramsade rejält genom att backa tvärs över landsvägen och studsa och krångla... Så jag hade inte förväntat mig mycket när jag satt upp och skulle dressyra.
 
I måndags var vi sedan hos Emily. Hon red honom då och han var lika lugn och fin då. Det var balsam för själen att se honom jobba och  se så nöjd ut. :) Tisdag och Onsdag tog Camilla hand om honom och i torsdags fick han träffa kiropraktorn. Så nu vilar han. I morgon ska han börja sättas igång igen. :)
 
Lite trött i mössan idag efter gårdagens bröllop.
Igår fick vi vara med och fira Anders & Jennie som sa ja till varann <3
Självklart var vädergudarna inte riktigt på solhumör... utan regnet föll nästan hela dagen.
Men egentligen var det inget som störde. Vigseln var utomhus, men vi hade tak över huvudet och det var rent av väldigt mysigt och stämningsfullt när regnet smattrade på tälttaket.
Det var nästan inte ett öga som var torrt när Jennie leddes fram till Anders av sin far och morfar,
till tonerna av hopplöst förälskad som spelades på gitarr.
 
När de sagt ja till varann skulle de fotas och då fick vi andra lite bubbel och smörgåssnittar medans vi väntade.
Jubel utbröt när de sedan anlände och vi skålade. Bordplaceringen var lyckad och jag hamnde intill två grabbar jag känner rätt väl ;) Kunde inte varit mer än nöjd med det :) Vi åt, skålade, lyssnade på tal och sjöng.
Festlokalen i Stegared bidrog till en väldigt mysig atmosfär och för mig var det så jag önskar att mitt bröllop en gång skall vara. Även denna kväll tog jag mod till mig och talade inför 52 personer... det gick bra och jag var nöjd med mig själv, ändra tills jag skulle avsluta. Det ville jag göra genom att bland annat tacka hela familjen Qvarnström för deras gästfrihet och för den tiden hästarna stod i deras stall. Jag har saknat dom ända sedan transporten lämnade deras gårdsplan hösten 2012. När jag påbörjade mitt tack brast det och jag blev lite lipig och hade svårt att prata tydligt.. så det var där mitt tal fick avslutas. Hann inte riktigt önska brudparet lycka till... men det har jag gjort personligen och i deras gästbok bland annat. Känner mig så glad och tacksam över att vi fick närvara denna dag och dela deras lycka.
TACK och återigen grattis Anders & Jennie... Är säker på att ni har många lyckliga år framför er.
 
Vill oxå tacka Gerry & Lena för allt ni bistod med under de år jag hade turen att få ha mina hästar i ert mysiga stall. Det var en rolig tid. Det var som mitt andra hem... och kvällarna blev alltid sena när man allt som ofta hamnade i köket på "after ride"- te ;) Träningsvärk i skrattmusklerna var en vanlig åkomma de åren.
TACK för allt! Ni är underbara! <3
 
med de orden och bilderna nedan avslutar jag blogginlägget för den här gången.
 
 
Jimmy & Kristin   
Jennie & Anders
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0