De bästa förutsättningarna.

Sadlarna är nu kollade och stoppningen justerad... så nu ligger de bättre.
Det känns bra... dressyrsadeln som ligger sämst, låg bättre när jag red i torsdags. Tänkte att det då var sanningen minut.. skulle den ligga stilla. Men den höll sig på plats :)
 
I går tog vi en tripp till Emily för att kolla dagsformen ;)
Min behöver vi inte tala så mycket om... den är inte mkt att skryta med just nu :b  Eftersom jag nojjar lite över om han känns fräsh eller ej så fick Emily rida. Även här... sannningens minut, skullehan krångla och protestera eller skulle han var avslappnad (så avslappnad Tubbe kan :b) och följa ryttrens hjälper.?
Det gick jättebra och han gjorde näst intill inga protester. Det kändes sååå bra! Det bevisar ju att han är gladare nu och mår mycket bättre! Det kändes så skönt i mattehjärtat att se honom så lugn! 
Det gjorde ju att jag faktiskt blev lite sugen på att komma i gång igen. Vi ska nog våga oss ut på någon liten tävling i höst trots allt... sen om det bara blir LB. Det får bli som det blir bara det känns bra! :)
 
Beslutet är taget och jag har sagt till Eppie att jag vill ha en box på Smedagård. Så nu kommer vi flytta i slutet av September. Känns skönt att ha klart för sig hur allt ska bli... jag som oroat mig så.
Vad det gäller mig och Tubbe så kommer våra förutsättningar för att jobba mot en friskare rygg bli avsevärt bättre eftersom vi kommer ha tillgång till ridhus hela vintern, och då kunna jobba från marken mycket lättare!
Även om vårt riktiga hem alltid kommer vara Pixsjö på något sätt så längtar jag på sätt och vis lite efter flytten nu när jag ändå kommit så längt att jag bestämt mig. Det ska bli skönt när det väl är gjort och alla saker fått sin plats i nya stallet osv. Jag vill ge Tubbe de bästa förutsättningarna för att må bra under ryttare och jag hoppas det är det jag gör nu.
 
I tisdags var det dax för det årliga besöket i Falsterbo.
Jag och Emily åkte ner tillsammans... morsor på vift ;) Vi hade en jättemysig dag med massor av både häst och mammasnack, Vädret var på vår sida och vi fick inte många droppar regn på oss :)
Jag fick köpt mig ett par Hunterstövlar nu äntligen! :) Tubbe fick ett par benskydd till samlingen :D
Svarta dressyrskydd med lack... 4st för 200:- bra pris tyckte jag :) och visst det lät töntigt, men han blev faktiskt väldigt läcker i dom ;) Efter att ha sett fina dressyrekipage både på storhästsida och ponny var det två trötta morsor som kom hem runt 21.30 på kvällen.... underbar dag i mina ögon. Tack min bästa för den dagen! <3
 
På onsdagen var det som sagt sadelprovning.
 
I fredags var det dags för åretshöjdpunkt enligt mig... Wheels and wings. :)
Var på fältet på dagen med Patrics syster och hennes sambo samt Moa & Ida.
Vi diggade till The Playtones och kollade prylar på marknaden samt kollade på en och annan bil ;)
Moa och Ida fick varsin t-shirt, som jag är väldigt nöjd över :)
Jag köpte inget till mig själv... :)
På kvällen knödde vi in oss allihopa i bilen igen, Patric var oxå med nu... åså körde vi crusingvarvet.
Det flöt på bra och vi hade trevligt. När vi åkte ett varv och Moa & Ida började ledsna ställde vi bilen och tog med oss matsäcken och käkae kvällsmat utmed crusingstråket :) Synd att dessa underbara dagar försvinner så fort :( Lördagen spenderades tillsammans med ett gött gäng tjejer på möhippa för Jennie Q.
Det blev en rolig dag som jag påminns o var dag tack vare alla fina blåmärken jag fick under fångarna på gården ;) Innan vi skulle äta på Bratt på kvällen hann Jennie med ett dopp i fontänen inne på fbgs torg *haha*
Det var många som fick sig ett gött garv vill jag lova! Jaja... nu är det gjort och nu ser vi fram emot det stundande bröllopet <3
 
jaja.... dax att sova. Moa & Ida tar minsann inga sovmorgnar bara för att deras mor vill ha det inte ;)
 
Avslutar med en av alla mina favoritbilder på Caesar som jag tänkt mycket på i dag och saknat lite extra.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0