Ett evigt grubblande.

Då har vi plötsligt traskat in i mitten av Juli.
Tiden går alldeles för fort hela tiden tycker jag, det närmar sig förskolestart mer o mer...
 
Tubbe verkar lite mindre öm i sin rygg nu och det verkar som att han mår bättre av att jobbas från marken några dagar i veckan. Red honom i onsdags i padocken utan graman, med dryssyrsadeln och använde även lite travbommar och en galoppbom. Det kändes okej och han var inte så motsträvig som han varit tidigare.
Visst... jag red inte honom i någon tävlingsform... så det blir säkert annorlunda om jag försöker göra det.
Men jag gladde mig åt att vi inte behövde bråka iallafall. :) Han kändes ganska avslappnad oxå.
 
Har bokat tid för koll av sadlarna på onsdag. Lika bra att kolla det också så att förutsättningarna där blir så optimala som möjligt för hans rygg.
 
Fick inte jobbet jag sökte... ännu. Fler tjänster ska tillsättas och de meddelade mig att jag fortfarande är bland de aktuella för detta. De skulle återkomma v.31. Försöker puffa mig själv at söka jobb så gott det går... är ena dagen jätte peppad och andra är det trögare. Men nu börjar det ju brinna i knutarna på allvar så jag får ta ett jobbsökar race helt enkelt!
 
I och med detta har jag kollat runt efter en eventuell stallplats med lite bättre möjligheter.
Det har grubblats fram och tillbaka mååånga gånger. Man vet ju vad man har men inte vad man får.
Har iallafall varit kontakt med Eppie som flyttat till en av granngårdarna till pixsjö.
Det kändes bra redan första gången vi sågs... på gården finns ridhus och utebana. Ett nytt stall kommer uppföras där nu inom den närmasta tiden och meningen är i såfall att jag ska hyra en av de boxarna.
Hur bra det än känns så är jag jätterädd för att flytta... jag trivs i pixsjö och flyttar inte pga att det är något jag är missnöjd med direkt. Har det bra där, men som sagt jag vill spara tid och det kommer jag göra med ett ridhus och genom att slippa åka och hämta hö tex. Men jag kommer inte träffa Jennifer var dag längre. Som tur är kan vi fortfarande rida tillsammans eftersom gårdarna ligger på 10 minuters skrittavstånd från varann.
Men Jennifer är en av mina alllra närmsta vänner och en trygghet... så det känns as jobbigt att inte hon kommer följa med mig nu. Men Eppie är supertrevlig och det kommer bli jättebra... jag får hoppas det kommer fler hyresgäster till Eppie som är trevliga. Nu måste jag bara ta steget och det är det som är tuffast. Att behöva berätta att jag ska flytta och säga upp stallplatsen är värst. :.( Usch... mådde riktigt dåligt igår när jag var i stallet och gav Tubbe kraftfoder på kvällen. Mmm... mycket som cirkulerar i hjärnan förtillfället.
 
Busungarna har gjort sitt värsta bus hittills. Översvämning på toa.... :O
I ett obevakat ögonblick när jag pratade i telefon passade de på .
När jag kom dit stod båda två på en pall ovh hade på vattenkranen på fullt ös... En tom toarulle hade badat i handfatet och satt stopp, vilket resulterade i att det svämmade över på golvet. Så när jag kommer in står det ca 1½ cm vatten på golvet!!! :O Vi som intehar helkaklat utan plastmatta på golvet och pärlspont på väggarna...
För en stund var jag nog helt likblek i ansiktet.
 
Veckan som kommer är det fullt upp. Tiden kommer i vanlig ordning springa iväg för fort.
 
 
  Bild på mina stallkamrater <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0