Pollen och veterinärbesök.

Några veckor ha gått och det har väl hänt lite sen senast som vanligt.
 
Efter Tubbes feberkom nästa grej. Plötsligt började han flänga jätte mycket med huvudet...
Fruktansvärt irriterande. Det gick nästan inte att rida. Först blev jag bara irriterad, men sedan kom jag på att han hade nån sån period förra året oxå. Googlade och funderade fram och tillbaka...
Tillsist sågjag ju sambandet. Feber-pollen... han måste ju vara allergisk eller känslig mot pollen,
det kunde nämligen utlösa feber.
Pratade med en bekant om är veterinär... hon sa att det inte fanns något att göra mer än att rida inomhus eller testa ett såkallat nosnät.
 
Nosnät inhandlades och det verkade hjälpa, även om han nu istället frustar som en tok i början av ridpasset för att han tycker nätet är störande. Men han vänjer sig och slutar efter en stund och då funkar det bra.
 
Beställde tid till veterinär för att kolla upp honom en gång för alla. En allmän hälskoll helt enkelt.
Så i tisdags var vi i Kungsbacka på hästklinken dit vi brukar åka.
De inledde med att känna igenom honom. Veterinären tyckte likt som jag och kiropraktorn
att han är väldigt spänd i sin ländrygg.
Han undersöktes genom böjprov och longering, de undersökte även han fötter fter någon ev hovböld.
Hon tyckte han markerade lite på höger fram. Bedövningar lades och vi fck vänta innan ny longering och böjprov.
 
Så det blev ju inte alls som jag hade trott och hoppats på... tillslut konstaterades det att han troligtvis har hovledsinflammation i båda fram igen... :( Tänderna som jag trodde det var fel på var däremot jättefina och det
fanns inget att anmärka på. Han har en väldigt låg grad hälta och det är ju förvisso bra men ändå.
Så som han har betett sig hade jag aldrig kunnat gissa på detta eftersom han senast när ha hade det hade noll framåtbjudning och inte kunde länga sig i traven. Han är pigg nu och framåt och han länger som aldrig förr...
Nu går han på metacam och ska på återbesök den 23e Maj. Tills dess går han i en engen hage och vi ska promenera 20 min om dagen. Det har det blivit lite si och så med... får bli en promenad i kväll.
 
Mitt i allt detta skit har jag jobbat mina sista dagar på AD och Patric sina första på Martin & Servera i Halmstad.
Mycket i hjärnan och många tankar som gått fram och tillbaka om både Tubbe och jobb.
Det har varit några tuffa veckor helt enkelt. :(
Barnen vaknar allltid minst en gång per natt fortfarande om min sömn är nog inte alltid så bra, man får inte mycket vila på dagarna heller så jag har varit ganska trött det sista.
 
MOa & Ida blir allt mer krävande och vill upptäcka och pilla på ALLT!
Ibland vill jag bara slita mitt hår, stänga dörren och gå ut och skita i allt.
Men oftast går det över... ;)
 
Idag är det meningen att vi ska till gbg och fira tjejernas lila kusin som fyllt två år. Vet inte hur det blir med det.
Patric var ute i går med folket på AD och kom hem någon gång sent i natt... just nu ligger han och pustar och stånkar i sängen av bakfylla. Tycker inte synd om honom ett enda jävla dugg... är bara irriterad över hur trögtänkt man fortfarande kan vara vid en ålder av 30 år. Att man väljer att dricka en massa alkohol fasten att man vet att man inte klarar det så bra, när man dessutom har planerat saker dagen efter och har två kids att
ta hand om. *suck*
 
Just nu sitter jag i vardagsrummet. Brottas då och då med två envisa tjejer som gör en massa hyss...
Han är inte till mkt hjälp i dag kan man säga.
 
Kan tyckas att man är trött och bitter kanske... men det skiter jag i.
 
Jag hoppas jag har lite roligare nyheter att berätta i nästa inlägg i stället för det här var inget uppmuntrande ;)
 
 
RSS 2.0