Försäkring

Måndag och dax att ta tag i livet igen. Helgerna utan jobb är rätt sköna ;)

Spenderade hela lördagen i stallet tillsammans med Lena & Gerry. På morgonen och sedan större delan av dan härjade det ett rejält åskoväder hos oss... :( Det blev uppehåll och Caesar, Ragge & Bojen släpptes ut. Precis när det var gjort kom det en störtskur igen! Jag ocj Lena var genomblöta... så vi gick in en stund för att byta kläder och torka. Precis när kläderna var bytta blixtrade det och small på samma gång...! Jordfelsbrytaren i huset slog på. Jag slängde på mig skorna igen för att kolla att gossarna ute i hagen var okej. De syntes inte till när jag kom ut.. dom hade gått bort längst bort i sin hage.

En stund senare när ovädret gått förbi kunde vi äntligen släppa ut Letzie & Tubbe. Det var helt odramatsikt. Letzie pep lite sedan gick dom tillsammans och betade. Super skönt!

Efter middag drog vi i gång med stallarbete. :) Målning och montering stod på schemat. Hyllor i foderkammaren, fler krokar på väggarna, en hylla till stereon m.m Det blev verkligen super bra!!!
Kommer ta lite bilder och visa här så småningom. :)

Igår var jag oxå i stallet större delen av dagen. Åkte dit vid 14. Hämtade Jennie fbg. Som tack bjöd hon mig på middag, pizza :) Lite senare skrittade vi ut en sväng på Letize och lilla Tubbe. :) Trodde han skulle vara ganska tittig av sig igår eftersom att det blåste rejält. men nä... tittig kanske, men han lyssnade på allt jag bad honom om. Söte häst :) Det var nog mer så att fröken Letzie krånglade lite. ;)
Senare blev det även en liten skrittrunda på Caesar & Ragge. Kom hem 21.30, satt i soffan en stund och kollade lite hööks katalogen men gick ganska snart till sängen.

Idag blev det inte mycket till ridning. Regnet öste ner med jämna mellanrum när jag vaknade. Åkte upp och mockade. Idag la vi faktiskt på allihop varsitt täcke... typiskt nog så kom ju solen fram nu när jag kom hem...
Är inte det lite konstigt? ;)

Har ringt Sveland idag om försäkring på lille Tubbe. Det blev en A1 försäkring med 50000 veterinärvård.
5300:- om året kommer det kosta att ha den lille busen försäkrad... rena rånet! :S men men...
det får det la vara värt. ;)

Så nu är det bara ägarbytespappret som skall skickas med posten idag sen är allt klart. :)

Känns super spännande.... Lilla Turbin :)

Sötnöten kommer rusande till en när man komer ut i hagen. :) Han är verkligen nyfiken och social :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0