Nytt år med nya mål och möjligheter.

Snart är 2012 här... men först minns vi året som gick.

2011 har varit ganska händelserikt på hästfronten för min del... här kommer lite höjdpunkter och resultat. 
 
Reslutat 2011

17/4 Div 3 omg. 1 Tvååkers kör & ridklubb.
        Pinnoccio LB:0 56,8% plats: 20/34.
                      LC:1 59,6 % plats: 22/40. 
                      Pinnens första riktiga tävling.

15/5 Div 3 omg. 2 Kvibille ridklubb.
        Pinnoccio  LB:0 58,4% plats: 16/28
                       LC:1 61,1% plats: 23/36 

12/6 Div 3 omg. 3 Kungsbacka ridklubb.
        Pinnoccio  LB:0 61% Totalplacering lag: 5/9 lag. 

3/7 Programridning på Himledalens ridklubb för ridtravare. 
      Jag och Caesar skrapar i hop 66.66% procent, vilket blev dagens högsta resultat sas det.
      (Detta helt utan nånstörre träningsansträngning före) 

18/9 Klubbmästerskap Tvååkers kör & ridklubb.
      Hot Rags (Ragge) LB:1 62,4% plats: 7/12 

25/9 DM hoppning, ridtravare. Himeldalens ridklubb. 
        Caesar
       40cm clearround, felfri
       50cm Dm-klass, 4 fel. 

9/10 DM dressyr, ridtravare. Stannums lantbruk, Gråbo. 
       Caesar C:1 71% plats: 1 = vinst och distriktsmästare! :) :)

Är nöjd med mina insatser 2011. Detta var mitt andra år som tävlande.
Jag visade Pinnen tävlingsbanorna vad det gäller dressyr och det tyckte jag han tog bra. Hade jag haft lite mer erfarenhet själv hade vi nog kunnat nå ytterligare lite längre. Vet att han kan... det har jag sett nu när han kommit tillbaks till sin ägare. :) Är hur som helst nöjd med vad vi gjrde tillsammans och hur han faktiskt utvecklades under tiden vi hade tillsammans.   

Vinsten på DM:et med Caesar är det största som hänt mig i tävlingsväg... fattar fortfarande inte att vi gjorde det. Är så lycklig! Äntligen var det Caesars tur att få glänsa! <3


Andra händelser/datum att minnas detta år vad det gäller hästar.

Jag lyckas kravla mig över 1 meter med Pinnen. Arennalin och lycko känslan efter det var stor :) Tack Pinnoccio!
Detta år gör jag även min första riktiga hoppträning någonsin, även detta med Pinnen. Träna gjorde vi hos Carl Dyrendal i Slöinge. Fick erbjudande om att köpa Pinnen, men tackar nej och därmed började letandet efter ny häst. Träffar på Ludo hos familjen Dyrendal och kärlek uppstår :) Men det blir inget köp, jakten går vidare.

I juni efter att div 3 är avklarad åker Pinnen återigen hem till sina ägare. Redan samma dag hämtar vi hem Nemo till mig, kompisens fux valack på 169cm i mankhöjd. Kände mig sååå lyckligt lottad som fick chansen att ta hand om honom över sommaren. Men tiden gick och jag insåg mer och mer att jag tyckte han var för stor.

 I Augusti åker Emily med mig ner till trakten runt Getinge för att titta på en häst. Detta var Turbin. Det fanns ingen större tvekan... honom ville jag ha, och så blev det. Största händelsen i år tillsammans med DM..., den 26/8 blir jag ägare till Turbin (Tubbe).

Det finns fler kul minnen från Augusti månad: 14/8 Jag följer med ner till skåne och tittar på när Ellen Goiting rider SM i ponny dressyr. Hon och Carlos tar hem silvret bland B-ponnyerna! Detta var verkligen så kul!!! Grattis igen Ellen! <3

Under året har jag ävenbesökt ett par tävlingar: Gbg horseshow, High Chaparral, Strömsholm och Falsterbo horseshow. Alla tre stora tävlingar. 

I oktober var det som tidigare nämnts dax för distriktsmästerskap i dressyr för ridtravare. Jag tvekade länge på att åka... men ångrar det INTE idag. Caesar visade att gammal är äldst och vinner på 71%
Är så stolt över honom <3 

Kan ju göra listan lång på vad jag har varit med om detta år. Men jag väljer nog att avsluta här ändå. 

Några bilder från året får avsluta sista inlägget 2011: 


Caesar och jag på DM


Ellen & Carlos på SM


Jag och Pinnoccio på hoppträning.


Turbin <3



Med detta vill jag tillsammans med mina hästar önska alla ett Gott nytt år!
 
Under 2012 hoppas jag på många roliga saker att skriva om och fler läsare givetvis. ;) 

På återseenende 2012 /

Annelie 
Caesar & Turbin.


 
       




      

 

Sophie
2011-12-31 @ 17:34:36

Du & Caesar var verkligen värda vinsten i DM. (Även om jag inte var med och såg så vet jag att ni är duktiga!):)

Önskar jag också kommer ut och tävlar lite smått 2012.

Gott nytt år! / Sophie & Jussi

PATRICIA - vinn en design!
2012-01-02 @ 10:40:03
URL: http://ponnynceline.blogg.se/

Hej nu har jag äntligen en bloggdesign tävling igen på bloggen. Eftersom det va så populärt senast så kör vi igen. Vinnaren vinner en design gjord av mig där du får bestämma allt.



Gå in och anmäl dig här: http://ponnynceline.blogg.se/2011/december/bloggdesign-tavling.html#comment



Lycka till! :D

/ Patricia & Celine

www.ponnynceline.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0