Tubbes dressyrdebut är avklarad!

Sådär ja... då har det lilla trollet blivit "vuxen" och tillhör numera "arten" dressyrhäst ;)
 
Var hos Emily igår och red igenom programmet och det kändes helt ok :)
Efter det duschades oc knoppades Tubbe. Det är det tråkigaste med dressyr.
Både förberedelserna och sjävla tävlingen tar alltid så lång tid.. :S
Jaja... iallafall, la mig väl runt 23.30 igår när allt var klart och packat och man kunde slappna av och känna att allt var under kontroll inför den "stora" dagen, som dessutom är min namnsdag ;)

Upp i morse 06.00 för att fodra.
Klockan halv nio var vi tillbaka stallet och lastade den lille hästen. Som hade varit så duktig och inte tagit ur en endaste knopp under natten, trots att detta var första gången han hade knoppar. :)
 
Resan gick bra och vi anlände ca. 09.30 till tävlingsplatsen som denna gång var Harplinge ridklubb.
Tubbe skötte sig verkligen utmärkt hela dagen, och på framridningen (där jag trodde det skulle bli bocksprång) fick jag en riktigt bra känsla! Han kändes riktigt bra inne i collecting ringen oxå...
 
Men sen när vi kom in på banan dog han lite tyvärr...
Traven blev lite hackig och ojämn pga. dålig bjudning. När vi sedan skulle öka och jag försökte satsa lite blev det galopp inslag... ;) Men det gör inget. Är jätte nöjd ändå. 62% på sin allra första tävling är inte fy skam :)
 
Nu taggar vi inför nästa tävling som är i Hermanstorp den 12 Maj,
och då ska vi vara ett strå vassare hoppas jag ;)
 
Patric har varit med hela dagen som hästskötare och moraliskt stöd. :)
Tänk så kul att kunna ha båda sina favoritkillar med sig :) *kärlek*
Tack för att du står ut med en hästnörd som jag. <3 :)
 
Snart dax för söndagens måste. Ponnyakuten 19.15! Vilket bra program! :)
 
Kommer nog somna tidigt idag! Är helt slut... det är kul att vara ute på tävling, men det tar på krafterna ;)
 
Avslutar med nåra bilder från idag på min fina häst! :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0