Tubbes andra "hopptävling"

Det är påskhelg och man har fått två bonusdagar med ledighet, underbart!!! :)
 
Långfredagen spenderade jag och Patric på Elmia och Custom motorshow.
Där fanns många häftiga bilar! Helt sjukt hur mkt pengar folk spenderar på att styla sina bilar...
men det är kul att se!
 
Igår var det fullspäckat schema. Sov lite för länge som vanligt. ;b
Åkte till stallet någongång efter 10.00. Mockade och fixade foder... sedan blev det en ridtur.
Kändeat det kunde behövas. (Tubbe vilade tors-fre) Så det blev lite konditionsträning. Mycket trav och mycket galopp. :) Övade galoppfatning från skritt... gick väl hyffsat. Får öva mer... ;)
Jaja... Tubbe var till och med svettig när vi kom tillbaks ;) Så nog fick han springa av sig!
 
Efter stallet fick jag skynda mig hem och slänga mig i duschen för sedan väntade påskmiddag med familjen Olsson :) Det var trevligt och maten var god!
Med god mat och fika i magen begav vi oss hemåt starx efter 16.
För att göra oss i ordning för nästa påskfirande... Middag på Zorbas (grekisk restaurang i varberg) tillsammans med goda vänner. Vi hade en trevlig kväll! Sängen var skön när man väl landade i den starx efter 02.00.
 
Åså var det då påskdagen idag och dax för Äggahoppet.
Var i stallet 12.30 och lastade strax efter 13.00.
Det var en pigg och vaken Tubbes som steg ur transporten. Som tur var hade jag Patric med mig som hästskötare så han höll i med ans jag sadlade. :)
På framridningen var han precis som förra gången väldigt spänd. Hoppade fram på ett kryss.
Styrde mot hindret... kände att han bromsade in och släppte av lite, men tänkte att han går väl över.
Nix, det gjorde han inte. Han stannade och tittade. Skänklade på lite försiktigt och smackade...
Då gjorde han ett jätte kaninskutt...!!! :D Så jag höll på att flyga av i stället. På nått konstigt sätt lyckades jag klamra mig fast och sitta kvar... men det var NÄRA att jag åkte i backen... Bushäst!!! ;)
Han var ganska osäker på framhopppningen, gjorde inte så värst många skutt, fick två bra sen var jag nöjd.
 
Vi var första start.. 40cm, banan var ute i padocken, där Tubbe tyckte det var jätte läskigt att vara först...
Han frustade och travade i sidled och ryggade och höll på innan jag fick visat honom runt...
Sen fick jag startsignal. 5 hinder totalt skulle vi hoppa. Han tvekade på alla utom det sista. Hinder två rev han.
Men jag är jätte nöjd ändå! Hans inställning är bra... även om han tvekar lyssnar han på mig när jag ber honom att hoppa. Så även om det inte blev någon rosett så är jag mycket nöjd med honom ändå. :)
Sista hindret hoppade han bra på och sedan kändes han mer avslappnad. :)
Synd jag inte hade anmält mig till 2ggr 40 cm ;)
 
På torsdag blir det träning hos Emily. Den ser jag fram emot! :) Nu säter vi i gång och tränar på allvar!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0