Ett pass i ridhuset

Japp det stod på schemat idag.
 
Packade in Tubbe i transporten och var på plats på Store Sten nästan prick 19.00 när ridhuset blev ledigt för kvällen.
 
Som alltid är han så grymt snäll. Idag fick han åka sadlad och klar, vilket gick jättebra!
Lastade ur honom och plockade av transportskydden och smet in i ridhuset.
 
Till en början var vi bara tre ryttare i ridhuset. När Tubbe väl hade börjat slappna av kändes han fin.
Hade just börjat galoppera lite när ridhusdörren öppnas och det kommer i fler ryttare.
Det fyllde på hela tiden... och till sist var vi nog 10 ryttare som red omkring där inne i olika tempo och riktingar!
Herregud... kaos! Efter en stund blev det alldelss för stökigt för stackars Tubbe i hans lilla huvud... han blev jätte spänd. Som tur var så hade vi ridit ca. 35 minuter och jag kände mig nöjd för kvällen... så jag försökte varva ner honom och trava lätt och sedan skritta på lång tygel... men det var inte så lätt. Plötsligt hoppade han iväg när någon av de andra hästarna gjorde glädeskutt. ;)
 
Fick hjälp av en bekant som höll honom medans jag sadlade av...
Stackars Tubbe som var på helspänn blev rädd när jag lyfte ner täcket från ridhus-sargen... och kastade sig i väg.
Vips så hade vi en Tubbe på vift i ridhuset... :b
Som tur är så är han så cool och inte stressar upp sig i onödan... så han gick in till mitten av ridhuset och ville nosa/hälsa på en av alla hästarna som reds. Det var bara för mig att gå dit och hämta honom... ;) Söt*
 
Det var skönt att komma ut ur ridhuset... Tubbe lugnade sig lika snabbt som jag *haha*
Band honom utanför transporten och klädde på honom transportskydd. Gick som en dans.
Återigen gör han sin matte stolt. Han går från klarhet till klerhet mitt lilla Tubbe-troll <3
Oj va glad jag för honom!
 
Fick inte övat så mkt på LA:1an ikväll som jag hade tänkt... men jaja.. det för väl bli bra. ;)
Red ju honom gans ordentligt iallafall :)

I morgon vet jag inte vad det blir, men antagligen utritt...
 
Nu är det definitivt dax att sova! :) Godnatt! <3
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0