Lyckad tävling!

Tisdagskväll... Efter lite kvalitétstid med Tubbe är det nu dags att få umgås med mina sambos här hemma.
 
Men först en liten update om det senaste.
 
Var ganska mörbultat förra veckan efter min och Tubbes vurpa. Har numera ett ganska rejält blåmärke på armen.
Men nu kan jag använda armen normalt igen iallafall... vilket är skönt!
 
Träningen i torsdags kändes lite kämpigare än gången före...
Han var ganska stark och seg i munnen. Men det gick väl det oxå... vi lyckades inte så bra med ökningarna på diagonalen, så i slutet av lektionen satt Emily upp på honom för att hjälpa till med det. Vilket såklart funkade direkt och han bytte inte galopp. ;)
 
I fredags red jag ut en liten kortis med Emma. Det blev ingen vila för Tubbe som planerat.
 
På lördagen stod dressyrlektion på schemat igen. Den här gången satt Emily upp på honom från början...
Han krånglade och protesterade en hel del... försökte bland annat att resa sig...
I utbyte fick jag (medans Emily red Tubbe) rida Emilys fina Rapunzel! Vilken underbar häst hon är!
Rena drömmen.... som att sitta i en fåtölj! Jag kände mig som en kung! :D Jättekul! Det gör jag mkt gärna om :)

Jaja... Fick sitta upp Tubbe sen såklart och då red jag igenom programmet inför söndagen.
 
Innan jag åkte från Övraby duschade och knoppade jag Tubbe. Det blev som alltid en ganska sen kväll i stallet kvällen före tävling. Var hemma efter 20.30.
 
Så var det så dax i söndags för tävling. Den här gången styrde vi bil och släp mot Veinge (Laholm) och Schoones ridklubb. :) Hela "Team Pixsjö" skulle tävla denna dag. Jag och Tubbe LB:1, Jennifer & Idun LB:1, LA:1 och Emma & Lukas LA:1.
 
Tubbe var ganska spänd på framridningen och vi hade en liten dispyt där ha försökte skrämma mig lite genom att resa sig. Fick ett snabbt slut på det och fick honom sedan på min sida efter lite övertalning ;)
Framridning ute och själva programmet red man i ridhus.
Han skötte sig jättebra under sälva programmet och jag var jätte nöjd med honom!!! Vår bästa ritt hittills :)
Resultatet blev 67.4% Detta gav oss en andra plats denna dag!!!! :) :) :) Grymt... blev sååå väldigt glad!
Detta är min första riktiga individuella placering någonsin! (förutom när jag har vunnit DM med Caesar då förstås :) ) Så ja... en väldigt lyckad dag helt enkelt! :) Finns tyvärr inte så mkt bilder från dagen men jag återkommer med det som finns. :)
 
Igår vilade han och idag skrittade vi ute en runda. Lite kvalitéts tid helt enkelt... :)
 
I morgon är det onsdag och då är det dax att hoppa igen. Den här gången blir det på Store Sten.
Får se hur det känns efter förra onsdagens fall... känner jag mig för osäker kommer jag stryka mig från KM:et och bara rida förklassen på 60cm. Men jag hoppas självklart på att det ska känns bra i morgon! :)
 
Nu dax att vara social en stund innan man ska krypa ner i sängen och sussa gott. :)
 
See you soon!
 
 
 
 
Tova Eivinson
2013-09-30 @ 10:34:21
URL: http://www.tovaeivinson.se

Just nu pågår en tävling på min blogg där man kan vinna en snygg Schockemöhlejacka med ett värde av hela 1199:-. Perfekt nu när det går mot kallare tider, om du inte vill ha den själv så kan du ju alltid ge bort den till en vän. Det enda du behöver göra för att ha chans att vinna detta är att följa några få steg, det tar inte mer än några sekunder. Här hittar du tävlingen: http://tovaeivinson.se/2013/september/vinn-en-jacka-fran-schockemohle.html#comment.

Jag har även en dagens blogg tävling på gång, den hittar du här: http://tovaeivinson.se/2013/september/dagens-blogg.html#comment

Kram! (Förlåt om du inte vill ha sådana här kommentarer)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0