Tävlingsdax!

I torsadgs gjorde jag och Tubbe vår första dressyrträning på två månader!
 
Det var en bra träning... visserligen kändes han lite trött, men det beror väl på att han faktiskt har vilat ett tag i samband med hältan. Vi tränade tillsammans med Jennifer & Idun denna kväll.
Jennifer har skaffat sig ett kandar till Idun... :) Blev sugen jag med... men det får väl vänta ett tag till ;)

Red ungefär 30min sedan bestämde vi oss för att det räckte. Efter träningen hade vi lite "tjejsnack" och fika i sadelkammaren hos Emily... Madde hade gjort banankolakaka.... super gott!!! :)
Det var mycket trevligt och man önskade att vi kunde göra det lite oftare :)
 
Till helgen blir det tävling. Då åker vi till Frillesås för att deltaga i Div 2 omg. 2.
Jag och Tubbe startar LB:2. Red honom i kväll i padocken en stund och det kändes helt ok efter en stund.
Bara jag som är ganska ringrostig... träninguppehållet har satt sina spår på mig oxå ;)
Har verkligen kommit på vad jag behöver öva på... avsaktning från galopp ned till trav... det är något jag alltid tyckte är svårt att göra snyggt och kontrollerat... så det ska jag öva på!
 
Den 21 september är det klubbmästerskap. I år kommer jag och Tubbe att starta LA:1
Har inga ambitioner med det mer än att genomför det med en hyffsad procent. De ska bli kul iallafall... det blir vår första LA:1 på tävling.
 
Innan jag slutar skriva för den här gången måste jag ju berätta att vi igår var på Munkagårdsgymnasiet, jag & Patric. De firade 30-års jubileum med öppet hus och lite aktiviteter, som traktorpulling och kalv-visning m.m
Är så otroligt tacksam över att jag har fått vara elev på en den skolan! Saknar tiden där mycket!
Ibland kan jag sakna att jobba inom lantbruket faktiskt... iallafall dagar som igår när man träffade vänner sedan skoltiden och påmindes om hur kul det var då! men när jag sedan tänker på varför jag slutade jobba med kor vet jag att jag gjorde rätt! Men jag är ändå så nöjd över vilken utbildning jag gått och stolt över att ha jobbat inom yrket! Tycker det är väldigt vilktigt att vi faktiskt vet vart vår mat kommer i från och att vi blir mer medvetna om hur viktigt det är att köpa svensk mat!
 
Tack alla på Munkagård för igår och för allt ni lärde mig under tre år (02-05) <3
 
Blev ingen lång uppdatering idag...
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0