Uppe med tuppen :)

Hästarna har fått frukost och jag håller nu på att utfodra mig själv. ;)
Om en timma ungefär är vi lastade och påväg till Stättared för att vara med på den årliga hubertusjakten :)
 
Det är trevlig tillställning som ardenner föreningen anordnar.
Man rider en runda som tar ca. 1½ timma. Utmed vägen blir det praktiskt prov och lite "fika" typ glögg och pepparkakor. Efter själva ritten är det upplopp för den som vill fånga rävsvansen :)
Men det brukar jag avstå. Käns bara onödigt olyckan skulle vara framme liksom.
 
Veckan som gått har mest bestått av ridning i naturen/konditionsträning.
Har inte blivit mkt ordentlig ridning nu...ska på dressyrträning i veckan eventuellt så då får vi bruka lite allvar igen ;)
 
Dagarna går ganska fort... och nu är det november.
Idag blir det eldprovet för min "nya" bil. Fukken (min bäste vän i bilform) min röda Volvo 850 med snart 40 000 mil på mätaren har gått i pension... för honom väntar bilhimmeln. :( Det blev för mkt jobbiga fel att laga på honom nu sen värmepaktet gick sönder för någon vecka sedan...
Så det blev till at leta upp en ersättare. Det blev en likadan, fast vit, och han heter BON.
Sparar pengar för att kunna köpa en V70 framöver...  :) Tills dess är det mig och BON ni kommer möta på vägen. 
Städade ur lite grejer ur Fukken igår... känns jätte konstigt och lite jobbigt... :/
Har haft den i många år nu och hn har varit en trogen följeslagare... men bilar finns ju inte dom heller i alla evighet.
 
Jag har fått nya arbetsuppgifter på jobbet. Numera levererar jag in grejerna i hyllorna i stället för at plocka ur dem.
Trivs med det och hoppas det sa fortstätta så. Detta innebär även nya arbetstider varannan vecka.
Så i morogn börjar jag jobba 06.00 och slutar 14.45. Känns helt ok ;)
 
Men nu är det da att byta om och ge sig iväg strax. 
 
Hej så länge!
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0