Stallstädning och Tävling.

Det blev dressyrträning även förra torsdagen.
Då tillsammans med både Emma & Jennifer, hela team Pixsjö ;)
 
Det kändes lite trögt den träning... Tubbe kändes verkligen inte på hugget. Fick driva ganska mkt...
Men vi kämpade på och Emily berömde i slutet av lektionen med att säga att det såg väldigt stadigt ut trots att vi varit borta från träningen ett tag. Själv tyckte jag det kändes ganska hackigt. Tänkte att jaja.... bara vi tar oss igenom helgens tävling med ett ok resultat får jag vara nöjd..
 
På fredagen skrittade jag och Emma ut en sväng med Lukas & Tubbe. Det var skönt och avslappnat.
Min lilla häst kändes glad :) Sedan efter ridturen kom Emma hem till mig och så käkade vi varsin sallad och hade en lugn fredgaskväll :) Patric var på fest med vårt jobb och Tobias jobbade borta, så vi var gräsänkor ;)
 
Dagen därpå hade vi städdag i stallet. Det var kul och vi hann med en del.
Men vi började med fika och VM-hoppning i sadelkammaren (Birgitta hade flyttat ut en dator till sadelkammren) :)
Sedan städade vi ut gammalt hör ur ladan som vi eldade upp och Reino sågade ner en massa buskar som växt vilt runt stallet. Det blev riktigt bra när det försvann! :) Efter en mkt trevlig eftermiddag var det dax att motionera hästarna. Hjälpte Jennifer ute i padocken med att bära bommar och bygga hinder... hon hade bestämt sig för att hoppa. :) Själv tog jag mig ett litet dressyrpass efter det. Då kändes Tubbe helt ok och helt plötsligt blev jag lite mera taggad :)
 
Fick en relativt sen starttid på söndagen (14.13), tävlingen avgjordes i Frillesås.
På framrdingen kändes han pigg och lite spänd... men det är så han brukar kännas ungefär på tävling så jag fick en helt ok känsla. :) Var ju ett tag sedan senast vi tävlade så var väldigt nervös måste jag erkänna..
Red in på banan och försökte slappna av och intala mig själv att jag kan fixa detta riktigt bra!
Påbörjar ritten... och ja det känns riktigt bra! Efter att ha ridit större delen av programmet kändes det så bra att jag började slappna av.... och jag kunde inte komma på att jag hade gjort någon rejäl miss ännu...
kanske var jag lite för avslappnad och nöjd för en sekund... för helt plötsligt hade jag glömt vägen :b
Som tur var kom jag på vart jag skulle igen utan att rida fel väg... tappade endast fart. ;)
Trots detta fick vi iallafall ihop 64.4%. Låg på placering länge... men blev nerpetad mot slutet av startfältet. 
 
Tillsammans med mina lagkamrater gjorde vi alla så bra i från oss att vi knep 3:e platsen i denna omgång av divisionen :) Nu ligger vi delad trea i den totala poängen inför finalen om 2½ vecka i Kungsbacka. :)
Tack för en bra tävlingsdag kära lagkamrater ; Mikaela, Jennifer & Emma <3 :)
Nu laddar vi upp inför sista omgången då vi ska rida andra program... jag och Tubbe kommer rida LB:3 då :)
 
Tubbe har vilat både måndagen och tisdagen den här veckan.
Idag blev det lite träning i padocken i form av longering. Han skötte sig bra, kul att se honom jobba utan någon på ryggen :) Mot slutet longerade jag honom över bommar oxå :) Det var kul!
Passade även på att miljöträna lite. Han är väldigt rädd för vattenmattor... så idag tränade vi på att gå över mattan. Tll en början tvärvägade han och gick inte närmre än 1.5 meter från mattan. Men efter att han longerat honom på en liten volt runt mig och mattan, och att jag hade stått och gått fram och tillbaka över den några gånger.... då följde han oxå med :) Innan vi avslutade kunde han trampa på den och gå över den :)
Mycket kul och nyttig träning!!! :)
 
I morgon blir det en annan sorts träning... då blir det dressyrträning hos Emily igen :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0