Lite nyheter efter en lååång paus.

Det var längesedan jag satte mig ner för att blogga... har inte riktigt haft varken tid eller lust.
Men nu finns det en hel del att uppadatera om så kände att det var dax. :)
 
Har hunnit med att tävla lite, SM för fjordhästar, Falsterbo och varberg summerhorseshow bla.
 
Det allra största som hänt och som kommer att förändra mitt liv rejält är väl det att jag ska bli mamma.
I januari väntas det titta ut två små kottar. Det är en stor omställning för mig som aldrig velat ha barn.
Har aldrig varit förtjust i småbarn och mest bara blivit trött i öronen och drömt mig bort i egna tankar när andra pratat om sin ungar och graviditeter. Men nu har det hänt... livet har förändrats och ja...
jag ska bli mor, tror det eller ej.. men det känns faktiskt bra! :)
Trodde nog aldrig att jag skulle komma till den punkten att jag helt plötsligt skulle kunna vänja mig vid tanken att ha ungar, men jodå. Har man en sambo som tycker om barn och väldigt gärna vill ha.. då kunde det bli verklighet :)
Han kommer med all säkrhet bli en jättebra far! <3
 
Att få tvillingar drar ju med sig en del... vi behövde större bil tex. :) Så nu äntligen efter många års längtan kör jag omkring i en V70 -03. Älskar den redan! Har provat att dra släpet med den och det kändes grymt bra det med. :)
 
I skrivande stund har jag precis gått in i V19 och man börjar se en liten mage på mig nu.
Rider lite fortfarande men sista tävlingen blev i Falkenberg den 25 Juni redan.
Min ork tog slut tidigt och jag insåg att det var bättre att sluta när det gick bra än att plåga sig själv till att göra något som man egentligen inte riktigt orkade med. Så den 25 Juni avslutade vi årets säsong genom att rida en LB:2 på 67% och placera oss på en 7:e plats av 33 startande. Hade en usel känsla på framridningen som var ganska rörig och med mkt hästar. Red så gott jag kunde, men Tubbe kändes bara stretig och spänd..
När vi kom in på banan sen och vi blev ensamma slappande han av igen och då gick han riktigt bra, tyvärr var mina krafter nästan slut då och jag kunde inte riktigt rida honom som jag önskat. Men jag var nöjd ändå :)
 
Helgen innan tävlade vi på hemmaplan även då placerade vi oss.
Först blev det en tredjeplats i en LB:1 på 70%! :)
och sedan kom vi på en fjärdeplats i en LA:1 med 67.5% :)
Mer än nörjd med detta.
 
Faktum är att vi har nog placerat oss på nästan alla starter i år utom 1 :) Duktiga Tubbe!  <3
 
Förutom våra egna tävlingar besökte jag även Falsterbo och Varberg summer horseshow.
Såg svenska ryttareliten på båda ställena. Falsterbo är lite utav årets höjdpunkt. :)
En ny grej att se fram emot något år framöver är tävlingarna i Varberg :) Supercoolt att det arrangeras så stora tävlingar här i vår hembyggd! :) Hade dock önskat lite mera dressyr :)
 
Fjordhäst SM och NM gick av stapeln i Vaggeryd i år.
Det började bra i inledningen med en Lukas som verkade vara i toppform, vilket gav ett superfint resultat i första dressyrtävlingen, men sedan blev det väl inte riktigt som planerat med en Lukas som fick kolikkänningar. :(
Men vi hade trevligt ändå och Jennifer och Idun lyckades riktigt bra i hoppningen även om vi inte fick med oss några rosetter hem. I nordiska mästerskapen tog dom en 7 plats och blev näst bästa svenska ekipage! :)
Då ska oxå nämnas att nordiska dominerades av danskar i toppen... :) I SM klassen blev det några missar och det räckte inte så långt, men dom hoppade bra och det såg bra ut ändå!
 
När jag nu som sagt precis gått in i vecka 19 och märker att magen växer lite för var vecka som går så blev det dax att ta tag i det jag länge har bollat framför mig... att hitta en medryttare/halvfodervärd.
Satt länge och klurade på en annons förra veckan och la ut den sent i torsdagskväll...
Det kändes skitjobbigt... som om han var till salu fasten så inte är fallet.
För mig känns det verkligen jätte jobbigt att lämna över något så kärt i någon annans händer...
Det är ett stort ansvar och jag hoppas verkligen att jag hittar en person som ja kan lita på och som Tubbe trivs med. Har mailkontakt med tre personer som hittills verkat intresanta... så i morgon kommer den första att komma och provrida. Vi får se vad som händer sedan. 
 
Jennifer tävlar honom just nu i Div 2 förresten där om för två veckor sedan gjorde debut på banan.
De red en LA:3 och jag tyckte det gick riktigt bra, dock var domaren lite i snålaste laget tyckte jag. ;)
 
Det är idag förresten exakt på året 4 år sedan han blev min, Tubbe. :)
Tiden går så otroligt fort! Minns det som igår nästan... firade det hela genom att åka till stallet efter jobbet (trots att Jennifer ska rida honom idag) och gav honom en rykt, lite gos och en och annan godis. ;)
Att man kan älska ett djur så... ååå min fina Tubbe måtte vi få många fler år tillsammans <3
 
 
    Det har ju hänt en del på 4 år... 
Dessa är två av de första bilderna å honom. <3
 
Här är vi... nu fyra år senare :) <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0