Mycket tankar som snurrar om allt och inget.

Det blir mer och mer häst för var dag som passerar...
Oldsen intog vintervilan i sitt garage i går, vilket känns bra (som varje år när hösten kommer)
nu behöver jag inte tänka på att den står här ute i ur och skur och bara rostar, mer och mer...:S
 
Medryttarproblemet är nog löst och nästa vecka ska vi träffas och kolla igenom kontraktet som jag har skrivit.
Det känns bra och jag hoppas den känslan får hålla i sig. Inser hur fruktansvärt svårt det är att lämna över ansvaret helt till någon annan... inte för att inte den personen skulle sköta honom bra, nej då... det är mitt kontrollbehov
som ställer till det. Jag vill så gärna klara av att sköta honom själv, trots att jag vet att jag inte kommer kunna vara i stallet riktigt lika mkt sen. Men förhoppningsvis blir jag mer bekväm med det ju längre tiden går.
 
Häromkvällen var en kompis ute och fotade mig och Tubbe lite. Red lite på en väg intill stallet.
Hade gjort honom fin med lindor och schabrak i grått och knoppar i manen.
Han hade även fått på sig kandaret dagen till ära. :)
Det var en konstig känsla man fick när man insåg att man tappat nästan allt va ridmuskler och kondition heter.
Att sitta ner i sadeln i trav var verkligen INTE lätt... tappade stigbyglarna flera gånger och flaxade med fötterna som en tok. Jag kände mig skitkass... som om detta vore typ tredje lektionen på ridskolan för nybörjare ungefär...
Det kändes väldigt långt borta att vi tävlade så sent som i Juni.. :/
Aja... ingen idé att grubbla för mkt på det... jag ser fram emot våren när jag förhoppningsvis börjar likna mig själv igen och kan rida :)
 
Har nu gått in i V.22 och det är i princip party i magen var dag nu... :)
Dom är livliga och rör på sig hej vilt... även det en ganska mystisk känsla... det är så skumt att det faktiskt bor två människor inuti mig...! :) Var på MVC i tisdags och fick massor av nya tider inplanerade för både ultraljud och vanliga besök hos barnmorrskan med blodprover och sånt där. När man tittade på kalendern kändes det plötsligt som att tiden bara rusar i väg! :O
 
Ska till en doktor på måndag. Där ska det avgöras hur mina arbetsdagar ska se ut innan jag går hem på mammaledighet. Tvillingmammor rekomenderas att gå hem i V.25 men sen beror det ju såklart lite på hur man mår å så. Jag längtar hem nästan var dag nu... magen växer och man känner att för var vecka som går blir man klumpigare och saktfärdigare. Får jag gå hem i v.25 då kommer jag verkligen se till att ta vara på min egentid, för som alla vet så är det ju inte mycket mn får av den varan som småbarnsförälder sen.
 
Vi håller på förfullt att förbereda det blivande barnrummet... just i kväll slipar Patric spackel.
Nästa vecka beställer jag tapeterna och sedan när taket är målat hoppas vi på att kunna tapetsera till nästa helg eventuellt. :) Rummet kommer få ett natur/skogstema och jag har en ganska klar bld framför mig om hur det ska se ut... LÄNGTAR efter att få inreda det! Inredning är ju något jag verkligen tycker är jättekul! :)
 
Är på jakt efter en kökssoffa just nu med en maxlängd på 150cm.
Vilket är lättare sagt än gjort... de flesta är över 160cm... och är de kortare säljs de snabbare än annonsen hunnit komma ut på blocket. Varför är det så nästan jämnt att när man inte är i behov av något finns det dussintals med just den grejen... men sen är man väl letar efter den prylen verkar det nästan omöjligt att få tag i en... *haha* Aja... bara att fortsätta leta :)
 
 
 
Bilder från i våras när jag och Tubbe besökte stranden en kväll <3
Älskar dig min fyrbenta dyrgrip <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0