Dax att komma in i vardagslunken igen.

Då var Patrics semester slut och det är dax för mig och tjejerna att komma in i våra vardagsrutiner igen.
Det är fullfart var dag... Ida övar var dag på att stå på "fyra fötter", snart kryper hon... Ålar gör hon redan, och man kan inte lämna henne många sekunder utan uppsikt ;)
Moa är inte riktigt lika snabb hon försöker åla, men har inte riktigt hittat samma snabba teknik som Ida, så hon är ganska stilla än så länge. :)
 
Sittdelar till barnavgnen är beställt. Vi väntar... dom skulle vart här förra veckan men kom aldrig.
Irriterande när man verkligen vill ha dm och längtar efter dom.
Kan tycka det är lite konstigt att Emmaljunga lovar att kunna leverera redan första veckan efter deras semester
(de stänger ner hela fabriken 4 veckor), det kändes ju ganska otroligt, och ja... det lyckades ju inte heller.
Tubbe höll sig som tur var på mattan ;)
 
I söndags tävlade vi. Då var det dax för omg.1 i Div.2.
Det började riktigt bra på framridningen. Tubbe var riktigt fin! Kände mig riktigt glad och nöjd när vi gick mot banan.
Innan domaren gav mig startsignal kändes han oxå riktigt bra. Red upp på medlinjen, gör halt och hälsar.
Programmet är LA:3 så efter halt och hälsning rider vi ut i vänster varv för att sedan svänga snett igenom banan med en liten travökning. Svänger, och i samma ögonblick får Tubbe syn på två funkitonärer med reflexvästar...
Där va det kört... han blev spänd som en fiolsträng, stannar och hoppar lite åt sidan innan han i stället börjar galoppera. Det sabbar hela den linjen... och det håller i sig under hela ritten. Han är inte alls med mig i travdelen av programmet. Takten blir öjämn och han vill inte alls som jag vill...
Så synd... han var ju grymt fin på uppvärmningen.
Procenten stannade på 59% och det var väl inte riktigt vad jag hade velat... var grymt besviken efteråt.
 
Men laddar jag om till nästa omgång!
 
 
Andra saker som kan göra en grymt besviken är när man inser att vänner har fest och man inte är bjuden.
Fick syn på lite bilder på insta häromdagen...det visade sig vara frän en fest som en vän haft, en relativt stor...
kände mig lite ledsen när jag insåg att vi inte ens varit bjudna. men det kommer väl fler tillfällen att få vara med kanske. Kände mig bara lite besviken när jag såg bilderna.
 
Blev inget långt och roligt inägg idag... tjejerna kräver min uppmärksamhet nu ;)
 
På återseende!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0