Äntligen!!!

Veckan som gått har bjudit oss på riktigt vårväder. :)
Jag och tjejerna har varit ute på långa promenader varje dag tillsammans med en vän och hennes dotter som ör född samma dag som Moa & Ida :)
 
Jag har längtat länge efter att få rida igen... så i tisdags satt jag upp igen.
Det blev en skrittrunda i solen tillsamans med Angelica & Elvis.
Det gick bra! Tubbe var väldigt lugn och skötsam och ´jag kände mig grymt mkt piggare i kroppen än
vad jag trodde att ja skulle göra.
Kände mig i denna stund som världens lyckligaste! :) Som jag har längtat!!!
 
I onsdags vilade han. På torsdagen hade Emma honom. Sen den här gången blev det en skrittrunda med Emma & Lukas. Även denna ridtur gick bra.
 
Skulle ta det ganska lugnt med ridningen hade jag sagt till mig själv, bara skritta ett tag framöver...
men kroppen kändes bra och man blir ju såklart mer o mer sugen på att testa både trav o galopp... '
Så i lördags red jag ut med Jennifer & Idun och då testade vi... Inga problem det heller.
Tubbe sköter sig exemplariskt och jag känner mig sååå glad!
Även idag red jag ut. Då tillsammans med Angelica & Felicia. Jag hade en väldigt nöjd och avslappnad häst på vägen hem, han frustade nöjt flera gånger! Tror han kände sig riktigt nöjd. Det gjorde jag med. :)
I morgon får han vila.
 
Har idag varit på födelsedagsfirande. Vi har firat Emily som fyller 30 på onsdag :)
Moa & Ida fick följa med på sitt första kalas. Det gick väldigt bra och dom skötte si jättebra!
Dom verkade gilla all uppmärksamhet de fick ;) <3
Tänk va lyckligt lottad man är so har en vän som Emily! Som man kan dela alla hemlisar med, både bra och dåliga. Räknade ut att vi könt varann i 17 år nu... sjukt va fort tiden springer iväg! :O
Tack Emily för att du står ut med mitt eviga kackel :)
 
Helgen går fort imorgon är det som vanligt igen, Patric jobbar och jag är ensam med tjejena.
På tisdag börjar Patric jobba 7-16! Grymt bra! :) Det kommer underlätta i vardagen för oss båda :)
 
Men nu ska jag försöka vila en stund innan tjejerna vill ha mat igen. ;)r
 
Avslutar med en bild från första ridturen och en på tjejerna när de var med mig i stallet häromdagen :)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0