En av årets höjdpunkter.

Det blev besök på Gbg horseshow 2 ggr för mig i år.
 
På torsdags eftermiddagen/kvällen tittade jag på hoppning  tillsammans med Mai & Jennifer.
Sen i förrgår blev det dagsbiljett och kür tillsammans med stall gänget från Övraby :)
I torsdags inhandlade jag ett svart schabrak från Hansbo med lite glitter på. Annars inget.
I fredags blev det lite mer shopping.
Då inhandlades nya sporr-remmar, luddiga dressyrskydd, boots med ludd och en täckkjol från
Uhip som jag sneglat på ett tag. Grymt nöjd med inköpen! :)
Tubbe fick posera lite i nya utstyrseln igår efter vår ridtur.
 
 
 
Vi lyckades tajma sol och lite vårkänsla igår strax innan lunch... sedan på eftermiddagen var vårkänslorna som bortblåsta... då kom det blåst och snöblandat regn! Det blev en lite längre runda än vi normalt sett rider, även en runda vi inte rider jätteofta. Tubbe var pigg och på hugget kan man säga. Var nog bra att han fick springa av sig lite!
 
Idag har vi varit ute på ännu en fartfylld runda tillsammans med Jennifer & Idun.
Väldigt pigg idag också. Men ändå för det mesta väldigt trevlig att rida... lyssnade relativt bra
på förhållningar trots att han helst ville springa jättefort hela tiden ;) På väg hem var han riktigt mjuk och fin!
Det är såna dagar som idag det känns dom man sitter på en riktig superhäst. I min värld kändes han verkligen som en het hopphäst idag... *haha* en sån där som riktigt studsar innan hindren :D
Entt härligt ridpass het enkelt.
 
I veckan ska jag ge mig ut på lite hästshopping igen. Då ska vi inhandla nya borstar för det hittade jag inga i
Gbg  som jag ville ha. (slängde alla mina efter ringormsutbrottet) Inte hovlack heller som jag också ville köpa :)
 
Gjorde på tal om shopping ett ganska dåligt köp förra veckan.
Har ett tag funderat på att vi skulle ha en extra vagn till ungarna en lite mer slitvagn som kan ligga i bilen typ alltid och som är större hjul på. Föll för en mountain buggy som verkade vara en robust vagn.
Har kollat lite begagnat... tillslut eftersökte jag ust en sån vagn i en fb grupp.
Fick svar från en som hade en som var i okej skick med utan parkeringsbroms för den var ur funktion.
Tänkte att det är ju lugnt, den kan jag antingen laga eller så klarar jag mig utan.'
Vagnen skulle kosta 500:-
Glad i hågen åkte jag och hämtade den. Tog av all klädsel och tvättade för att den ska fixas i ordning lite och kändes fräschare att tvätta den innan avnändning oxå.
Var även inne i stan för att kolla upp om man kunde laga bromsen. Tyvärr fnns det troligtvis inga reservdelar för att den modellen inte tillverkas längre. Vi upptäcker även att vagnen spruckit i en chassi detalj som egentligen gör den osäker att använda. Inget som säljaren meddelat mig om. Hon sa bara att de hade tejpat, och jag som inte visste hur vagnen skulle se ut orginal tänkte att de nog tejpat på det stället för att skydda någon del till bromsen (om man skulle vilja laga den). Fy va besviken jag blev.... :( Jag som var sååå nöjd över attt ha fixat en billig vagn som jag dessutom tänkt att pimpa lite. Att folk kan vara så fräcka... :(
Pappa ska försöka laga den... både fästet på hjulaxeln och en ny broms. Så att vi kan snvända den ändå.
 
Jaja... nu tänkte jag inte skriva mera just nu. Ska vila lite medans småtjejerna gör det ;)
 
Bild från igår.
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0