Idag är ingen vanlig dag

Börjar nya året med ett blogginlägg.
 
Idag är det ju dessutom ingen vanlig dag... för just idag är det Moas & Idas födelsedag <3
Just nu (07.30) för ett år sedan höll vi nog på att äta frukost, och det hela hade satt igång.
 
Ungefär såhär gick det till... ganska kortfattat;
 
05.00. En trött och sliten gravid bliviande tvillingmorsa vaknar och kan inte somna om.
Hon går ner och glor på tv tillsammans emd katten.
06.00 Blir toanödig. Inne på toa knakar det plötsligt till i ryggen... och tjoff!... så går vattnet.
Reser mig för att gå upp till Patric och berätta.. men det tycktes aldrig vilja sluta rinna... :)
07.00 Efter att ha tagit en dusch ringer jag förlossningen. Vi kommer överens om att vi ska packa
väskan och äta frukost i lugn och ro, sedan kunde vi komma när vi var redo.
08.00 ca. Anländer till förlossningen, förvärkar kommer och går. Ctg ska göras... men jag har svårt att ligga still såpass jobbiga börjar värkarna bli. De undersöker mig... jag är 8cm öppen! och blir genast inkörd på förlossningssal. Då var kl 08.40 ca.
09.00 -10.30 Kämpar på... lustgasen blev en bra vän. Någon annan bedövning hann jag inte få.
Har egentligen ingen aning om tid nu. Men tjejerna vill ut och kroppen kämpar verkligen för att hjälpa dom.
11.45 Kommer Moa till världen, sedan blir det en kort paus innan även Ida kommer ut till oss 11.55.
 
Det var en så omtumlande känsla att bli mamma. Grät en skvätt när de lades på mitt bröst, både av lättnad, lycka och stolthet. Jag hade klarat det... jag hade fött barn, två stycken dessutom!! och de var två pigga och friska små tjejer. Helt ofattbart. Minns att det var nästan precis så som alla sa... att när barnen kommit i ens famn så har kroppen redan kopplat bort smärtan. Minns att jag kände mig sååå matt... som om jag sprungit flera maraton.
Kroppen var helt darrig. Men vad gjorde det,,, jag hade ju klarat det!
 
Idag är det alltså Moas & Idas 1 årsdag.... vilket i sig är svårt att fatta... det har alltså redan gått ett helt år!!
Ser ut genom fönstret och kan konstatera att vädret är nästan detsamma  idag som då, iallafall temperaturmässigt. :) Lite frost och - 2.
 
Vad vi ska hitta på idag det får vi se. Men troligtvis inget speciellt mer än att busa här hemma ;)
Vi är alla tre dunderförkylda :/ De sover dessutom fortfarande. ;)
 
2016 var ett bra år och jag hoppas 2017 har minst lika mycket spännande att bjuda på.
 
Jag har hoppas på att kunna tävla med Tubbe igen och ge de andra ekipagen i LA lite motstånd.
Målet är ju att det ska gå riktigt bra... vi får se vad som händer.
Än så länge lullar vi runt i naturen... Oturligt nog fick även Idun ringorm så vi är fortfarande strandade på Pixsjö ett tag till. Trist... men det ska väl snart vara över hoppas jag :)
 
Har sökt nytt jobb och kommer få besked inom snar framtid om det blir något med det.
Är lite pessimistisk och tror inte jag har så stor chans, men lite hoppas jag.
Skulle jag få det jobbet kommer ni förmodligen se mig på en gräsklippre hela sommaren. :b
Arbetskompisarna på inleverans droppar av en och en... och jag vill inte vara en av de sista som lämnar AD så skulle det inte bli aktuellt med det jag sökt nu, då är det bara att sätta fokus på att leta vidare.
 
Julen har knappt hunnit passera, men det kliar redan i fingrarna att städa bort julpyntet... Det här med inredning  är ju något jag tycker är himla kul, och jag vill alltid att vårt hem ska känas mysigt, städat och välkomnande.
Ett projekt jag vill påbörja är omtapetsering av köket och även utbyte av kakel... vi får väl se :)
 
Började nya året förresten med att städa ut min garderob.
Jösses... 7 påsar ungeför blev det som ska lämnas bort. Det är helt sjukt va mycket kläder man har. :O
Jag är en sån person som inte gillar att kasta saker... jag har svårt för att skilja mig från saker ibland... 
men nu har jag tagit mig i kragen! Det känns bra!
 
Nu hör jag att mina små troll har vaknat. <3 Hör lite tjatter fårn deras rum.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0