Trotsiga barn och dåligt tålamod.

Patric ville jobba så jag fick stanna hemma denna här veckan oxå.
Inte mig emot... vädret skulle ju bli fint.
SKULLE... det har nog varit sol i typ 3 timmar kanppt på hela veckan. :/
 
Hade sett framför mig att jag och barnen skulle vara ute jättemycket och greja och busa i trädgården.
Det var iallafall vad jag hade hoppats på att vi skulle göra. Så blev det inte.
 
Just nu är dom inne i nånslags trotsperiod eller något och testar mitt tålamod var dag...
Jag som inte är född med värdens bästa direkt. ;) De rotar i allt de inte får och blir helt vilda om man tar bort de från brottsplatsen och ber dem leka med något annat. Att klättra i soffan är väldigt kul... mindre kul tycker jag och Patric. Vissa dagar känner man sig som tvillingmorsa helt sönderstressad nu för tiden. Ibland blir man så frustrerad att man nästan börjar lipa när man inte får dom nöjda och de bara gnäller och rycker en i kläderna. Som tur är händer det inte varje dag, men det är oftare nu än innan. Att tro att jag ska hinna med något annat än att mata, söva och leka med barn nu för tiden det är dumt. Men jag är ju en sån person som inte bara kan sitta rakt upp och ned på golvet och leka i timtal. Är jag hemma vill jag ju sköta lite av de husliga sysslorna oxå... De dagarna när jag knappt kan gå på toa i fred dom är lite kämpiga. Då tar vi oftast enlååång promenad. Vilotid/upptäcktsfärd för barnen och egentid för mamman. ;) Samtidigt är det så kul ändå nu för Moa har börjat gå på riktigt och hänger med Ida på hennes upptåg ganska bra nu.
Hon ser så stolt ut när hon kommer gåendes <3
Ja visst älskar man sina barn... och just hur det känns är bara något man förstår när man skaffat egna.
 
Det var emningen att vi skulle åkt till Kungsmässan idag med tjejernas bästis och deras mamma. Men pga. förkylningar fick vi skjuta upp det besöket. Så i förmiddags tog vi en promenad... vilket var tur för nu öser regnet ner! :O
 
Träning i går med Tubbe filuren. Jag var peppad men trött. Såg fram emot en kul träning... kämpade nämlien en del i padocken hemma i tisdags med en väldigt icke samarbetsvillig häst.
Men det blev inte mycket bättre igår. Det slutade med att Emily fick ta honom. Det kändes bra att se att hon hade det ganska kämpigt med honom oxå när hon satt upp. Att det inte bara är jag som inte riktgit reder ut när han blir som ett järnspett i käften och skjuter in baken till vänster. Tappade tålamodet totalt när vi skulle öva vänster öppna.... igår var jag inte långt från lipen. Var nog lite för trött egentligen. 
Så efteråt kändes det bättre när mina bästa stöttepelare och vänner berömmer min sits som blivit bättre och säger att jag faktiskt utvecklats väldigt mycket och kräver mera av Tubbe nu... att det är därför det stöter på hinder. Han säger i från helt enkelt för att han tycker det är jobbigt att jag kommer åt hans svaga muskler.
Skulle tävlat på påskafton... men fick ändra till långfredagen pga. påskmiddag hos svärmor.
Hade varit lite taktiskt mot mig själv och valt just påskafton för att jag inte kände till så många ekipage där och det skulle göra mig mindre nervös tänkte jag... men nu är det som det är och jag måste intala mig själv att jag tävlar enbart mot mig själv och att allt över 60% är bra! Vi får väl se hur det går med det. En vecka kvar...
Kändes ju inte jättelovande igår. Men det kan vända igen :)
 
Var uppe i Gbg förra fredagen och köpte en vagn till. Det blev en Mountain Buggy Duo. En likadan som jag köpte fr en ungefär en månad sedan men blev lurad på. Den här var dock mycket trevligare och av nyare årsmodell. Är supernöjd! Den känns stabil och rullar sååå lätt. Den inhandlades för att det alltid ska finnas en vagn i bilen så jag slipper hålla på å mecka med det när vi ska ut och åka på äventyr.
Så i måndags var vi i stan och inhandlade textilfärg att färga sufletterna med som tyvärr är lite solblekta,
precis som alla andra mountain buggys verkar vara  ;)
 
Nä nu ska jag fika lite medans vilddjuren microvilar. ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0