Sjuka barn och höstkänsla.

I går gick jag till jobbet igen efter att för första gången ha vabbat i en vecka.
 
Det var i tisdags förra veckan som vår lilla Ida fick hög feber och fick hämtas från dagis.
Detta berodde på infektion i ett finger. Det var jättesvullet :( Stackarn.
Först ville de inte titta på henne på vårdcentralen, utan skyllde på att drop in tiderna var slut, men min mor stod på sig och sa att det är akut och att vi vill att de gör en snabb bedömning. Så tillslut fick vi träffa en doktor.
Ida fick penicillin utskrivet och sedan fick vi åka hem.
Upptill detta blev båda tjejerna förkylda och fick en satans hosta :(
Så natten mellan fre o lör blev det inte många timmars sömn...
Ida har iallafall varit jätteduktig med att ta sitt penicillin... det har bara gått bättre och bättre för var dag och nu ser fingret bättre ut. :) Igår fick de gå till dagis igen. Dom älskar verkligen dagis <3 Det var två glada små busar som mötte oss igår när vi kom från jobbet. :)
 
Är så jättenöjd med valet av förskola! Igår var det lite familjeträff eller vad vi ska kalla det...
Alla barnen fick sjunga sånger som de tillsammans hade övat in, allt skedde utomhus och sedan hade kocken Stina gjort en supergod pumpasoppa!! Magiskt gott! Tillbehör var ett jättegott bröd, guacamole (hur stavas det?) och tsatsiki bla. Jättetrevligt!
 
I lördags var jag förresten ute på lite galej tillsammmans med bla Zandra. Hade turen att få två biljetter av en vän till Eva Eastwood och Top Cats som skulle spela här i varberg. Kvällen till ära hade jag min vita klänning med svarta prickar på som jag brukar ha när vi är ute med bilen och glider. Jag som inte brukar ha klänning särskilt ofta kände mig riktigt piffig och tjejig. :) Spelningen var bra. Kul att lyssna på lite livemusik.
Några av mina favvolåtar fick jag höra av Eva, och även några med Top Cats. :)
 
Tidigare på dagen tog jag en ridtur tillsammans med Mia och Tim. Det gick i ett raskt tempo stundtals kan man säga... *hehe* Tubbe var helt tossig och studsade som en gasell så snart jag försökte minska på tempot... :D
 
En bra lördag helt enkelt. :)
 
Det har även kommit en liten ny familjemedlem på Smedagård. Wille & Eppie har blivit föräldrar till en liten supersöt Elwira <3 Grattis till dom :)
 
Red lite i ridhuset i fredags och då kändes ridningen lite bättre. Även om jag fortfarande tycker att nått verkar knas... vi får se hur det fortsätter.
 
Har för stunden inte så mkt mera att nämna nu. Får återkomma snart igen. :)
 
 
 
 
'
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0