Nytt år och som alltid nya möjligheter

Kass uppdatering här igen...
Det har varit full fart sedan nyår känns det som.
Vi kämpade oss igenom julen och lagom till Kalle Anka på julafton blev Moa liiiite piggare.
Så det blev en mysig julafton ändå :)
 
Sen dess har tiden gått rejäl fort, de små busarna har firat sin 2 årsdag och jag har jobbat min absolut sista dag på AD-Sverige.
 
Men att Moa & Ida blivit 2 år...vart tog tiden vägen?? Nyss kom vi ju hem från BB... eller... ?
Det är två tjejer med mkt egen vilja nu för tiden.. ibland vet man inte riktigt hur man ens står ut.
Hur ska det bli sen? :O Ibland när de är riktigt jobbiga tänker jag ofta att de som bara har ett barn och gnäller, de ska bara hålla klaffen. Dom har ingen aning om hur det är att ha två som kastar mat samtidigt eller skriker så högt att öronen nästan ramlar av... kastar sig på marken och skriker och vägarar gå, eller bara springer åt varsitt håll och sedan vägrar lyssna. Hmm nä... bebistiden den var ju rena semestern! Men detta betyder ju inte att man inte älskar dom. Det gör vi ju såklart och dom är otroligt roliga mest. Nu kan man sitta och föra en liten konversation med dom för nu pratar dom en hel del... :D Frågar ofta -"vad gör du mamma?" ;)
 
Sista dagen på AD är gjord och nu är en stor del av lagret flyttat till jönköping och inom kort är det tomt i lokalen där vi sprungit omkrig och plockat bildelar för fulla muggar.
 Det var med väldigt blandade känslor jag återigen tömde mitt skåp och gick ut ur dörren, men den här gången var det för absolut sista gången. Är tillbaka på Scorett igen och det funkar bra, trivs där oxå. Men visst... Ad kommer vara saknat. Lycka till alla roliga människor man jobbat med under dessa år!
 
Tubbe och jag kämpar på. Nu har han börjat hoppa lite mera igen. Varje onsdag.
Varannan vecka med Wille, som då tränar för Niklas Palmler. Kul att titta på :)
Sen med mig den andra onsdagen, då tränar vi för Eppie. Superkul!!! :)
 
Har i tanken att anmäla mig till tävling eventuellt i mars, spanar på det nu, men jag vet inte.
Vi får se :)
Isåfall blir det en LB:2 men som sagt...inte bestämt mig ännu.
 
Har fått låna ett equiband av en kompis och testar det nu. Blev rekomenderad av veterinär att testa det på Tubbe för att hjälpa hans ländrygg. Var inne på att köpa ett, men när jag fick reda på vad det kostade backade jag...
Tror jag skrivit om det förr. I vilket fall, det kostade 2700:- :O Testar ett nu iallafall. Var väl inte direkt kärlek vid första ögonkastet när jag longerade. Då gled banden i väg från de ställen de skulle sitta på...
Testade att rida med det i tisadags, vilket däremot funkade mycket bättre tyckte jag. Tubbe gick riktigt bra.. det kändes annorlunda. Sen om det gör att han arbetar på ett bättre sätt eller ej, det har jag svårt att avgöra...
Men detär mycket kul att få testa!
Eftersom jag inte trivs 100% med sadeln nu heller så får vi nog se oss om efter någon annan.
Meckigt och dyrt. Jaja... vi får se.
 
Snart är det dax för Gbg horseshow oxå... dit längtar man som alltid! :)
 
Har ju även varit hos tatueraren och gjort en tatuering tillägnad Moa & Ida.
Blev väldigt nöjd. :) Kanske blir det fler *haha* vem vet... aja, nu nöjer vi oss för nuet i allafall ;)
 
Moa & Ida sover middag så nu ska jag oxå passa på att vila lite.
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0