Tömkörning och vet-check

 Maj månad har passerat.... 
Den innehöll många dagar med fint väder, vi har grejat en del härhemma, målat om ”uterummet” bl.a. 
Gillar att fixa och dona här... nu senast har jag fejat i trädgården.  Det är mycket att göra, men kommer bli bra med tiden. 
Tanken är att sätta lite nya perenna växter samt buskar. 4 syrener har hittills flyttat in hos oss ;)
 
Båda tömkörnings tillfällena var himla kul! När Eppie kom till oss lät jag henne köra honom så jag kunde studera lite hur hon gjorde. Det gick bra och framför allt var det så kul att träffa Eppie igen :)
Efteråt fikade vi allesammans i sadelmakaren, jättemysigt <3
 
sedan var det ju träning med Elin Weiner helgen därpå. 
Det var en varm eftermiddag, paddockdammet klistrade sig fast i ansiktet och man kunde ana grussmak i munnen efteråt.
Även detta gick bra! Jag körde lite mer själv den här gången. Svårt..... men jättekul helt enkelt! När man hittar rätt är känslan grym! Elin är väldigt trevlig och jag ser framemot en träning i höst igen :)
 
efter allt det roliga var det dags för en liten hälsokoll på Tubbe. 
Han har ju sett lite halt ut från och till på hb, men inget stort. 
Veterinären såg samma sak...det blev kortisonbehandling. 
 
Efter det har han känts fin! Bättre tryck när vi klättrar i backar och mera driv framåt. Så nått var det ju som var tokigt. 
 
Igår var det dags för nya skor igen. Det blev sulor fram denna gång eftersom han blir så öm på grus och det rider vi ju på ofta!
Som vanligt senaste året har han det jobbigt när Annika ska sko bak. Han håller nästan på att välta så jag får stötta 🙁
Jag tror det beror på ländryggen.... eller något annat högt upp. 
igår när skorna var klara och han stod uppställd i spolspiltan hörs en smäll, en sån som det blir om man ”knäcker” fingrar exempelvis. Det var Tubbe... men vad sim hände vet jag inte. När Annika åkt tömkörde jag i ridhuset.
Till en början var det ingen vacker syn och han såg rejält halt ut bak... igen. 😑
 
Det blev som tur var bättre ju längre tiden gick. Men ändå... tröttsamt! 
Får se hur han verkar i morgon. 
 
Så som innan är det 5 steg fram och sen fyra tillbaka emellanåt. 
Tvivlar mer o mer på att han någonsin kommer funka att rida dressyr på igen, tyvärr.
Kommer ge det ett år till... och om det bara är skogsmulle och töm han håller för då kommer jag sälja min fantastiska dressyrsadel igen. 😪 finns ingen anledning att ha en sån hängandes om den änd aldrig används ordentligt.
I den tid jag är i livet just nu kanske skogsmulle—Tubbe passar mig bäst ändå. Har varken råd eller tid att träna och tävla så mkt som jag vill ändå... är bara glad att kunna ha häst. Men det får vi se... nu fortsätter vi och tar ett steg i taget. 
 
Nu när sommaren är här längtar man ut från jobbet varje dag. Drömmen vore att bli miljonär och kunna i princip sluta jobba och bara få hänga hemma, i stallet och med barnen. Tänk va bra man hade mått... när man tänker på hur kort livet är och hur många timmar man ägnar åt jobb blir man ju deprimerad 🙃😉
 
semestern är förresten bokad vi ska till Kolmården. Längtar!!!! Jag hoppas vi ska lyckas ta oss dit utan allt för mycket krångel i form av åksjuka 😅
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0