Det går framåt

Okej det blev lite längre uppehåll än jag tänkt innan det kom ett nytt inlägg här. ☺️😉
 Allt går fortsatt bra och det känns så jäkla bra, helt fantastiskt att få få känna så igen. 
 
Har hunnit med minst 3 utritter sen senaste inlägget. 
Veckoplaneringen är ungefär såhär just nu.... 
måndagar - tömkörning
tisdagar - vila
onsdagar - tömkörning
torsdagar - vila
fredagar - rider i ridhuset
lördagar - utritt
söndagar - utritt el töm. 
 
Försöker hålla mig till planen hela tiden. Känns som det funkar för oss båda.
 
Känns som att det går bättre och bättre att tömköra oxå.
Är såååå sugen på att lära mig mer på det området och har som jag kanske sagt tidigare en plan om att ta lektioner. 
 
I onsdags fick Tubbe nya skor. Vinterkängorna åkte av och Nike air åkte på 😉😂 
Nu får det blir vår på riktigt tycker jag!
 
Red ut förra helgen tillsammans med några av stallkompisarna, Tubbe som är van vid att gå ut på morgonen innan jag rider... han blev som ett popcorn (emilys uttryck) 😂
men det lugnade sig när vi väl red från gården. Återigen... det här med att ha skogen runt hörnet. Wow...!
Här ska jag spendera mycket tid ❤️
 
Veckan som gått nu har jag gjort enligt schemat.... så tömkörde i onsdags och red i går.  Det kändes bra. Han ar väldigt pigg och det känns som att han vil jobba 😍 
med den känslan som infinner sig nu hos både mig och häst kan man ju fundera varför man inte tagit detta beslut tidigare.....  men det var väl någon mening med det antar jag . Skönt att känna sig som en glad människa igen i vilket fall. 
Hade min lilla familj på besök i stallet förra söndagen. Det var mysigt att få ha de med. Moa och Ida fick rida på Fidde, det var väldigt uppskattat. De pratar ofta om Molle så det känns bra att vi kan låna Fidde lite, för rida det gillar dom skarpt. ❤️
 
I tisdags var jag och Petra hos Jennifer på lite tjejkväll. Hade för avsikt att inte stanna alltför sent... det gick ju sådär 😂 23:15 rullade jag hemåt. Tänk att vi har alltid massor att prata om, det är så kul att träffa dom 😍
 
Vabbade torsdag och fredag. Vi trodde barnen fått en släng av magsjuka för det går på dagis, men det var tack och lov falsklarm. 
Så det blev inga spyor och inget racerbajs 👍 
Skönt med en liten paus från jobbet när tjejerna dessutom är på bra humör och inte bråkar härhemma 😉
Vi chillade mest, jag städade lite i en garderob Och omorganiserade lite 😊
bra dagar helt enkelt. 
 
Igår var vi på gekås... i vanlig ordning undrar man ju varör man är så korkad att man åker dit en lördag. 
Det blev ett relativt snabbt besök endast för att införskaffa en ny kaffebryggare. 
Efter gekåsbesöket vilade barnenoch Patric en stund och jag for till stallet för att rida ut. 
Fick sällskap av Frida och Zaga. Det blev en trevlig stund och jag åkte hem glad och nöjd med livet 💕
 
Hemma stod Patric och förberedde kvällens middag. Han är grym på att laga mat....är då tacksam för att han lagar maten i dethär huset. Igår åt vi fläskfilegratäng med tomater och mozarella bl.a. till detta serverades en ljummen sallad med ruccola, potatis och soltorkade tomater. Mums!!! 😍 somnade gött i soffan sen kan jag lova 😂
 
Idag hade jag utsläppet. Gick kvickt och enkelt. Eva var där och vi hjälptesåt lite ❤️
Hade ett sånt ridsug... men övertalade mig själv att låta honom vila och statsa på att tömköra i morgon istället. 
Pysslade lite och var social i stallet sedan åkte jag hem för lunch.
 
efter middagsvilan tog jag med mig Ida och åkte till smedagård där det var löshoppning idag. 
Camilla (Tubbes fd extramamma) skulle dit och löshoppa sin häst och jag åkte dit för att träffa dom. 
Det var kul! Han ser ut att bli en trevlig häst, hoppade väldigt fint 👍🙂
 
Nu är det söndagschill med familjen som gäller 👌🙂 
 
tyvärr krånglar det lite när jag ska ladda upp bilder så det får vänta.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0