Grönt är skönt :)

Så kom våren med sol och värme. Vi har haft riktigt bra dagar.
Har avnjutit många skogsturen nu och bara älskar det! 
 
Det känns fortsatt väldigt bra och vi fortsätter tömköra, nu har jag även vågat mig ut i skogen på töm!
Vilket går bra, men lite läskigt är det 😉 senast i veckan när vi var ute stötte vi på ett vildsvin... men det brydde sig inte om oss och Tubbe reagerade inte på det heller 👍 tur det.
 
På skärtorsdagen åkte jag o Tubbe ner till stranden i björkäng och njöt av frihetskänslan man får på stranden.
 Otroligt mysigt och härligt att ha en häst som man kan åka iväg på äventyr med helt ensam 👌
 
Har förresten anmälät oss till en tömkörningsträning den 19/5 för Elin Weiner.
Elin är med och gör en pod som heter equipodden, vilken jag lyssnat lite på 👌😃
Är sååå taggad! Det känns så spännande 😃👌
Helgen innan (nu på söndag) kommer dessutom Eppie och tränar oss oxå, även det känns jättekul! 
 
Tiden har gått så fort! Nyss längtade man efter våren och nu är vi inne i maj... vad hände?! 😨
Förutom tömkörning kommer Majmånad även innehålla ett veterinärbesök... en check för å se hur allt står till med Tubbe.
Han har känts bra tills nu. Nu börjar han vila sina bakben väldigt mycket och är lite besvärad när man sadlar...
Så känns som att något är på g... vi får se vad de säger. Givetvis hoppas jag att det inte finns några fel. 
 
Skogsritterna gör gott för själen.... att bara sitta och lyssna på vindens sus i träden, fågelkvitter eller bara känna doften av skog helt enkelt... det är läkande för själen. ❤️
 
Fick åka hem från jobbet idag oxå.... vab. Moa hade spytt på dagis 😏🤢
Så vi har hängt inne hela eftermiddagen å glott på tv och halvsovit i soffan/spytt. 
Får hoppas det är okej i morgon! 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0