Jag håller tummar och tår!

Då var det återigen torsdag.

Var ju som sagt  ute i måndags och provred en pålle som står ca. 40 minuter här i från.

Han är en valack på 3 år efter en hingst som heter Advokat 963. Mamman är ett fullblod. Han är än sålänge ganska liten, men han har växt en hel del i sommar som kommer no fortsätta växa lite till. Så min förhoppning är att han blir runt 160 i mankhöjd! Han har färgen mörkbrun.. :)  Fastnade för honom fort!
Emily var med och provred honom såklart och hon tyckte också att detta skulle vara nått för mig. Så nu hoppas vi på att vi har rätt magkänsla :) I morgon håller jag alla tummar år tår... då är det veterinär besiktning. Jag ska möta honom och hans ägare på djursjukhuset, och vara med under sjäva besiktningen.

Känns jättespännande! Snart kanske jag är ägare på en häst till (förutom min fine gamle gentleman). 

Bilder kommer under helgen om han nu klarar besiktning och allt går en enligt planerna. Men det kan man aldrig veta försen allt är klart. Men sm sagt... håll tummarna för mig och lillkillen :) 

Hade hovslagren hos mig i går. Så Både Caesar & Nemo fick nya skor. Jag hoppas verkligen Nemos skor sitter kvar idag!! Annars blir jag lite trött... 
Han ska få åka hem till sin matte ieftermiddag/kväll igen. Kommer rida honom lite hemma hos Caroline ett tag till.
Planen är att han ska få följa med på KM om en månad ca. Så det gäller att skorna sitter kvar framöver så att vi kan träna lite!  

Hann inte rida igår så det får bli nu i eftermiddag innan Nemos ska köras hem. 

Ska vli en stund nu innan det är dax att slänga på sig stallkläder. 

Bye Bye 

  

 

Caroline & Nemo <3

Nemo med matte Caroline <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0