Bloggar m.m

Skulle ju skriva vilka bloggar jag följer lovade jag igår. Det ska jag... men först lite updatering om hästarna.

Caesar har vilat idag. Jag har varit och hälsat på hos min gudson på förmiddagen. Så vara bara uppe och mockade och kollade till Tubbes sår.

Såret är sig likt... det bara vätskar sig... :/ VCar uppe i kväll igen med koksaltlösning som vi sköljde med.
Köpte även klorhexidin (eller vad det nu heter) på apoteket idag som jag ska tvätta med.
Efter att ha tvättat rent ordentligt i kväll och kollat med ficklampa på såret ser det ut som att det är djupare än vad vi trott... :( typ 1 cm djupt. Så hade man kunnat se det från början kanske det rent av skulle varit sytt...(?) 
Svullnaden är mycket bättre och han ser ganska normal ut i benet när han kommer in från hagen, som sagt så haltar han inget heller. Har tyckt att han har varit svullen i båda bak... men trott att jag inbillat mig... tills i kväll. 
När jag borstade honom och k'nde igenom alla ben på honom hittade jag orsaken till varför han ser svullen ut även i höger bak... Han har även där ett liutet sår. På nästan exakt samma ställe som på vänster bak... 
Lite konstigt! Vad kan han ha gjort egentligen (?) Känns inte som en spark längre... 

Så ja som ni förstår blir det till att kontakta veterinär i morgon igen! 
Får se om någon kan komma ut till oss och lägga en dränering och kanske att han ska ha antibiotika som dom sa när jag ringde till djursjukhuset i går.

Hmm... stackars min lilla Tubbe <3  

Känns bra att han inte är halt... men är fortfarande lite nervös över att detta ska dra med sig något! :O
Hoppas inte... hoppas det bara läker och bli fint igen!

Usch ja... nä nu till bloggarna.

Vilka blogar fäljer jag då? Jo här komer några av dom. :)

1. www.stallekekullen.blogg.se
Har följt Anneli och Atigas ett bra tag nu från och till. Atigas är en varmblodtravare precis som min Caesar.
Såg honom första gången 2009 på ett arrangemang för ridtravare på plönninge. :) Anneli har skaffat sig en yngre förmåga som heter Lady Fatih ett jättefint litet sto! Jättekul att se hennes utveckling!
Känns som vi har ännu lite till gemensamt nu när jag har lilla Turbin :)

2. www.ejankolifejan.blogg.se
En av tjejerna jag lärt känna genom travarna (ridtravarföreningen). Sofie har en jättefin häst som heter just
Ejan Kolifejan. :) Tilsammans är dom ute och tävlar en hel del dressyr med goda resultat! Kika gärna in hos dom.

3. www.minfux.blogg.se
Josefine och Bellan har jag följt under snart 3 år. Förut var vi "vänner" på zoomin där vi bloggade. Så jag har sett Bellan från scratch! Det har skett stora framsteg, hon verkligen jättefin nu! Kul att se! Bellan är även hon en travare för er som missat denna blogg ;)

4. www.juliatynan.blogg.se
Julia tävlar för TKRK precis som jag. Bamse el. Prince Noble som hennes ponny heter är den tuffaste häst jag vet!
Ingen tror att han hoppar särskilt bra, men kan lova att dom häpnar när dom sett vad han kan! Julia är jätte duktig! Hon och Bamse tävlar som sagt hoppning och de är mina idoler ;)

5. www.lilatiger.blogg.se
Har precis börjat följa denna blogg. Den handlar om Jenny och Tingeling. Jag gillar den! Vi tänker ganska lika känns det som :) Jennys dröm är att få vara med i dressyrlandlaget för handikappade. Kika in hos dom!

6. www.satilaryttaren.blogg.se
Även denna blogg handlar om ridtravare. Denna tjej vid namn Emma äger två styck travare. Jättefina! Hon har även en fjording. Mysig blogg.

7. www.beridaren.blogspot.com
Marita heter tjejen som har denna blogg. Hon är född och uppvuxen här i mina hemtrakter men bor och jobbar numera i sthlm. Marita rider och utbildar unghästar i beridna högvakten! :) Hon är super duktig!

8. www.frysmarkt.blogg.se
Som ni säkert förstår även detta om ridtravare. Har byss börjat följa denna blogg. Hästarna är jättefina och det blir kul att följa deras utveckling :)

9. www.hoppsadel.blogg.se
Detta är Beatrices blogg. Beatrice är det som numera rider Pinnen (min tidigare foderhäst). Hon går på varbergs ridgymnasium. Kul att kunna följa Pinnen lite :)

följer såklart nåra till bloggar utöver detta. Men här va iallafall nåra exempel på vad jag brukar läsa. :)

Inser att jag borde sova nu... klockan är snart 23.00.
Måste upp i tid i morgon och prata med veterinär. *suck*

Godnatt och på återseende!

I bland är det fart i den gamle gubben :D

Jenny
2011-10-28 @ 08:09:59
URL: http://lilatiger.blogg.se/

Tack för länkningen! Dock är adressen http://lilatiger.blogg.se. :)

Anneli Johansson - 1 BLOGGTÄVLING HOS MIG!!
2011-10-28 @ 08:26:23
URL: http://stallekekullen.blogg.se/

Får också säga tack för länkningen!

tycker de va så roligta tt du hörde av dig efter den tävlingen och att vi fortfarande följer varandra.



segt med sårt, får hoppas att de klarar sig från infektioner å attd e läker fint. inte blivit någon skårpa på?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0