Back on track... så att säga

Skorna är på spikade igen och vi är i gång igen,
Red igår och har ridit idag. Blev mest skritt... och lite jogging. Tog två korta galoppsträckor för att öva fattningar.
Ställde och böjde mycket... och så de mest viktiga, som alltid... vi jobbar på uppmärksamhet och framåt bjudning.
Men han sköter sig bra lillkillen.
Sötast idag var ändå precis innan vi skulle ge oss i väg. Dom kommer kompisens ena son ut (han är ca 4 år tror jag.) Han ville klappa på Tubbe... tyckte det var ok. Tubbe var så lugn. Han sänkte huvudet så att Melwin kunde nå honom... sedan stod han helt stilla medans Melwin gosade med honom. Tillslut kramade Melwin om hans huvud... och Tubbe han bara står blick stilla som ett ljus och ser ut att njuta av uppmärksamheten! Vilken underbar häst! :) Önskar jag kunde fångat det på bild... för det var verkligen jätte sött! :)
Nu till något annat....
 
Planerna på att flytta har blivit verklighet nu.
Det var inget lätt beslut att ta... jag har funderat fram och tillbaka hundratals gånger. Men kommer fram till samma sak...;
1. Jag pallar inte köra så långt varje dag hela vintern (särskilt de dagar jaga bara åker dit för att mocka)
2. Jag vill inte rida ensam hela tiden, 3. Med närmre avstånd till stallet betyder det mer tid för mig och Patric.
 
Men det har suttit långt inne... trivs verkligen med vårt stall. Den super fina sadelkammaren och hela stallet i sig. Så det kändes väldigt tungt att berätta för Lena att jag tänker flytta. :( Inte för att det inte kommer bli bra i nya stallet för det är jag övertygad om att det blir... om Caesar trivs. Men som sagt livet har förändrats mycket det här året... både för mig och Jennie (stallkompisen)... vi har båda bytt jobb och har olika arbetstider... hon ar blivit husägare.
Det gör att vi inte ses särskilt ofta... :( Jag saknar det vi hade förut så enormt mycket... tycker verkligen vi har haft jättekul tillsammans. Så nu när vi nästan aldrig träffas känns det as tungt att vara ensam i stallet för det mesta.
 
Så den 1 Oktober flyttar vi till Pixsjö gård.
Hur det blir återstår att se... men var där för en vecka sedan och fick ett smakprov på ridvägarna som verkligen är fina! :) Letar höförsäljare så har ni tips på något i Tvååkers trakten så säg till. Har fått några, men vill gärna ha fler.
Ska även se till att börja hoppa med Tubbe... så förslag på lämplig tränare, inte allt för dyr mottages gärna :)
 
Nu ska jag fortsätta snaska godis och se på Dallas.
 
Hej svejs!
 
 
 
Anonym
2012-08-21 @ 22:33:14

Jag har också nyss tagit beslutet att byta stall. Vi flyttar från Heberg tillbaka till stan nu under hösten och jag vill givetvis ha Jussi så när som möjligt så jag tänker stalla upp honom på Forf.
Också lite småjobbigt besked att ge stallägarna men så är livet.

Kommer dock glädjas väldigt åt att vi får tillgång till ridhus, ridavstånd till havet, skogsvägar bakom stallknuten och tränare på plats. Så det här ska nog gå bra! :)

Hoppas eran flytt blir bra och att Caesar kommer att trivas. :) kram på er!

Sophie
2012-08-21 @ 22:33:42
URL: http://lordjuss.blogg.se

Förgående inlägg är postat av mig... ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0