En riktigt skön helg är snart till ända

Efter en lite halvsträng vecka på jobbet var det skönt när man äntligen fick sätta sig i bilen och åka hem i fredags.
Åkte hem och slängde i mig en banan sedan åkte jag till stallet. Red ut en sväng på Tubbe. Han var duktig... stretade lite. Vi övade galoppfattningar... han tog rätt galopp var gång denna gång. *nice* Så skönt det är sådana dagar at komma till stallet när man bara behöver rensa hjärnan lite!!!
 
Efter stunden i stallet åkte jag hem och tog tag i huset... drog igenom det snabbt med damsugaren och städade toaletterna. När jag var nästan klar svänger Patrics bil ner på gårdsplanen :) Perfekt timing! 
Vi åt god mat och skulle se en film... men båda var dödströtta... så vi somnari soffan vid 22.00 :D
Vi e bäst på det!!
 
Igår började dagen med att vi rev tältet från kräftskivan förra helgen... sedan åt vi frukost.
Vid frukostbordet får jag sms från Emma (blivande stallkompisen) som undrade vad jag hade för mig.
Efter lite småsnack bestämde vi oss för att vi skulle rida ut i hop... så jag svirade snabbt om till stallkläder.
Sedan bar det av mot stallet med transport. Patric är som alltid en pärla och ställer upp och hjälper mig i stallet med att packa transport och lasta Tubbe. <3 
 
Tubbe skötte sig verkligen exemplariskt igår hela dagen!!!! Är sååååå nöjd!
Lastningen gick lätt som en plätt och utritten med Emma och Lukas gick super! Han var pigg och glad och nyfiken.
Emma visade mig massor av små mysiga stigar i skogen där hästarna verkligen får lyfta på fötterna!!! :)
Vilket är superbra, det behöver lilla Tubbe öva på :b
Rundan var verkligen super mys! Ser fram emot att kunna rida på dessa vägar så småningom! Inteminst Caesar kommer gilla dom det är jag mer än säker på :)
Jaja... hursom helst.. vi hippade till och med nåra små skutt i skogen över pinnar och små stockar :) Skit kul!!!!
Tror Tubbe tyckte det med... han var riktigt fin ridmäsigt igår!!! Ganska svettig när vi kom tillbaks till stallet ;)
 
Efter ridturen åkte jag hem och hämtade Patric... så nu har Tubbe sett vart hans matte bor oxå :D
När Tubbe var urlastad och stallvistelsen avslutad för dagen fanns det mer att se fram emot. :)
Bord för två var bokat på "Hamnbryggan" i Läjet kl. 20.00 :)
Vi gjorde oss i ordning och fick skjuts av svärfar... sedan hade vi en jätte mysig kväll med god mat och havet som granne. Vissa dagar önskar man aldrig tar slut... igår var en sådan!!!
En kul efteriddag på hästryggen och sen restaurangmys... kan man ha det bättre?
Njae tror inte det! :D
 
Tänkte åka till stallet och rida i dag med... men jag orkar inte. Ska bege mig till affären i stället och handla lite förnödenheter. ;) Sedan ska jag bara njuta av en fortsatt lugn söndag. Man behöver det i bland ;)
 
Förresten så är det exakt ett år sedan denna helgen som Tubbe blev min :)
Tiden går ju as fort... ett år tillsammans och självklart hoppas man på många till <3 :)
 
 
Tubbe då.
 
Tubbe nu :)
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0