Höst blev vinter

Idag är det verkligen så underbart väder ute!
Himmeln är blå och solen lyser! När jag steg upp ur sängen var allt sådär vackert frost-vitt :)
En liten påhälsning av vintern :) 
Det kommer bli ridning i dag iallafall... tillsammans med Elise (stallkompisen).
Hon ska få rida Caesar en del framöver. Hennes häst är halt... (gaffelbandsskada) så den ska vila ca. ett halv år.
Vet ju att tiden kan kännas ganska lång när man har en skadad häst... och eftersom jag behöver ridhjälp så passar det ju ypperligt att hon rider Caesar lite.
 
Tubbe är bra nu. Han har vilat i två veckor.
Red honom första gången sedan hältan igår och jag märkte inget konstigt. Så ja... han verkar okej igen.
Skönt. Ett bekymmer mindre. Tråkigt att vi får så mycket stopp i träningen hela tiden... tappar han inte skor så är det nått annat. Får hoppas turen vänder med honom.
Han är grymt ruffsig och långhårig nu oxå :) ... MÅSTE rycka manen... men hu va tråkigt och jobbigt.
Har skjutit det framför mig alldelss för länge :b
 
Har fått reda på att det ska ev. vara en hubertus den 11:e Nov. Så den är inbokad nu! :)
Får se vem som får följa med mig. Kanske Tubbe får följa med denna gång. :) Vi får se.
 
Vad det gäller ordningen i hagen är det fortfarande lite oroligt. Täckena ryker till höger och vänster. :/
Caesars regntäcke är skrot.... och likså Tubbes nya han fick precis innan vi flyttade. Trist.
Får hoppas det kan bli nån ändring på något vis... för det där trivs jag intemed alls... är inte så kul att se en massa bitmärken och sår på sina guldklimpar heller... men allt har väl en inkörningsperiod. :)
 
Sitter vid tv:n just nu och njuter av att det är söndag... har fått lite sovmorgon och just nu är det Bröderna Lejonhjärta på tv.
Patric är hemma i Varberg. Han hade lite grabbkväll igår och var på thiboxnings gala i nöjesparken.
Så jag gissar på att han inte är den piggaste i dag! ;)
 
Nä nu ska jag ner och sätta i gång en maskin tvätt i källaren, och sedan fortsätta njuta av att vara ledig. :)
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0