Vart tog den veckan vägen!?

Oj redan onsdag... det betyder att jag inte har bloggat på en vecka! :O
Var har tiden tagt vägen?
 
Förra veckan red jag ut på onsdagen runt "Kuragården" tillsammans med Jennifer & Lukas.
Eftersom resten av stallet har varit på solsemster så har det varit Jennifers uppdrag att rasta Lukas lite, så vi tog en liten tur tillsammans i onsdags. Vilket som vanligt gick bra. Vi blev omkörda av en buss... vilket Tubbe tycker är ganska läskigt, han skuttade till lite och ville nog helst sprungit sin väg.... men han hejdade sig och höll sig kvar för min skull ;)
 
I torsdags red jag lite dressyr i padocken på egen hand. Då lade jag mest fokus på galoppen som bara känns bättre och bättre! Nu kan jag få honom att gå i en mer samlad galopp! :) Han är jätte duktig!!!
Fortsatte även att öva galoppökning på diagonalen... det gick väl sådär...
Han vill gärna byta precis innan jag kommer fram till spåret och ska samla upp lite innan avbrottet. Så för att hindra honom gäller det att ha en rejäl ökning och inte släppa på tempot för mycket innan man kommer ut på spåret. Fick till det två gånger iallafall... men ja... det krävs mera övning. ;)
 
fredagen fick Patric ett litet ryck och ville rida! :) Vilket gjorde mig väldigt lycklig.
Jag hade lov att rida Idun denna kväll... Så vi tog med oss Tubbe och Idun ut på en liten tur.
Till en början red Patric Tubbe, men vi kom fram till rätt snabbt att det var bättre att han red Idun som är tryggare...
Så vi bytte. Det var en mycket mysig fredagskväll! :) Är stolt över dig hjärtat. :) Mer av det här tack ;) *hihi*
 
Sedan fick Tubbe vila lör-sön-mån.
I lördags hann jag inte, i söndags var jag för trött (läs bakis) + att jag på eftermiddagen skulle på 6års kalas).
Nu i måndags fick han ledigt pga. att jag skulle på styrelsemöte.
Anledningen till min bakiskänsla på söndagen berodde påatt vi hade firma fest med jobbet på lördagen, där temat var rock! Så alla gick omkring med svarta as coola peruker.... :D Kul!
 
Igår red jag ut. Tubbe var ganska tittig på grund av det blåsiga vädret. Det blev korsgalopp flera gånger för att han hoppade till för något och bytte fram :b Knashäst! ;)
 
Idag var det hopplektion som stod på schemat.
Vi hoppade en rad olika hinder som till slut bildade en bana....
Banan inhöll även en kombinatinon.
 
Det flöt på och han hoppade bra tyckte jag. Hindren höjdes under träningens gång.
När det var dax för en avslutande övningen låg de nog på 1 meter gissar jag.
Vi red banan och red an mot kombinationen för tredje gången denna kväll... känslan in var bra!
Han hoppade bra!!! men.... han halkar i landningen och snubblar.., och vi går omkull... :(
Stackars Tubbe, han gjorde verkligen sitt bästa. Vi klarade oss ur fallet bra som tur var... 
Tubbe fick ett skarpsår framtill på bringan... och jag har typ sträckt mig i armen/axeln... 
 
Satt upp direkt igen eter att ha hämtat andan lite och känt efter hur kroppen kändes.
Vi red an igen (kombinationen sänktes såklart lite) och gjorde kombinationen en gång till + avslutningshindret på banan. Det gick bra och han hoppade det helt ok.
Tur man har världens hyggligste häst! Du är bäst Tubbe <3 som trots en knas vurpa hoppar om allt igen utan tvekan. Sån jäkla otur att detta skulle ske... men aja... vi laddar om igen, nästa onsdag hoppar vi igen.
Och ja... jag är fortfarande taggad inför Km och tänker fortfarande hoppa! :)
 
I morgon ska vi träna dressyr hos Emily igen. :)
Så jag hoppas på att jag inte är allt för mörbultad i kroppen i morgon... ;)
Har smort in mig med Alovera Heatlotion och hoppas det ska hjälpa de stela musklerna lite ;)
Nä inget får ju stoppa oss innan helgens dressyrtävling! ;) Laddar ju inför den nu!
 
Planen innan söndag är:
Torsdag: Dressyrträning. (hos Emily)
Fredag: Vila
Lördag: Dressyrträning hos Emily.
Söndag: Tävling!
 
Så på fredag blir det väl lite putsning på sakerna så att det går snabbt att förbereda allt på lördag em/kväll.
 
Jupp, men nu är det hög tid att inta sängen.
 
Godnatt vänner!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0