Nya året är snart här...

Det har hunnit gå låååång tid sedan senast jag skrev...
och visst har det hänt en del sedan dess... :)
 
Bestämde mig ganska fort efter den där kvällen när vi hade hoppat i grannstallets padock,
att tag tag i det här med hoppningen. Så det gjorde jag... efter att ha pratat med ett par andra kompisar blev jag tipsad om Anna Felé, hon är fälttävlansryttare. :)
Åkte och kollade på en av hennes lektioner och pratade med henne... och vips så hade jag satt upp mig på att vara med på hoppträning veckan därpå.
 
Åkte dit... och blev ganska nervös när jag kommer in i ridhuset och får syn på en trippelbarr det första jag gör.
Men mot lekionens slut tog vi oss över den utan större problem :D Sen att min puls var väldigt hög och adrennalinet pumpade på bra i kroppen det är inget vi talar så högt om :b *haha*
Fick iallafall lite mersmak och bokade in på nästa träning oxå.
Så två veckor senare va vi på plats igen i Stums enorma ridhus... då tilllsammans med Jennifer & Idun. :)
Då blev det lite mer markövningsarbete, vilket jag tyckte var superkul! Det är sånt jag verkligen behöver träna på för att hitta balans och en känska för rytmen. :) Det var kul! Tubbe sköter sig som alltid väldigt bra och gör för det mesta ALLT hans matte ber om... hur fel hon än lägger honom på hindret hoppar han ändå <3 Lilla häst... <3 :)
 
Det har inte blivit mycket dressyrträning... har inte haft någon lust alls faktiskt...
Vi skulle varit med på en julshow för några veckor sedan jag och Jennifer... och vi skulle då ha gjort en spegelritt.
Så då blev det lite dressyrridning inna dess. Tyvärr blev showen inställd... så vi fick aldrig visa upp våra dressyrkonster ;)
 
Helgen innan lucia var vi inne i varberg med Idun och 3 fjordingar till. Vi deltog i paraden och körde ner lucian med tärnor till torget där lucian skulle krönas. Idun skötte det bra, trots regn och halvstorm ute. Jennifers båda systrar gick på varsin sida om fröken Idun som moraliskt stöd, hon var ganska ivrig och lite stressad stackarn, hon är ju inte van vid stan ;) Hon är mer bekväm inne i Scandinavium ;) Den lilla hästen... tänk va mycket kul hon tar med oss på :)
 
Julen är strax förbi. Min fina sambo vet precis vad jag önskar mig, som den sanna hästnörd jag är ;)
Så han hade köpt en racesafe (säkerhetsväst) till mig i julklapp... :)
Behöver jag ens nämna att jag älskar den mannen? ;) <3
 
Nu när julen är över inom kort går vi som sagt med raska steg mot ett nytt år.
Det innebär lite förändringar... en av dom är att jag har bytt tjänst på jobbet, så nu arbetar jag tillsammans med de som levererar in varorna på lagret. dvs jag jobbar på inleverans. Det innebär ju lite bättre tider varannan vecka... då jobbar jag till 14.45 :)
 
det andra som kommer ske nu vid årsskiftet är att jag kommer byta klubb.
2015 är planen att jag tillsammans med mina stallkamrater kommer tävla för Olsegården.
Vi byter klubb först och främst för att vi behöver ett ridhus att rida i, och i deras ridhus finns det gott om lediga tider + att det går snabbt att köra dit. :) Jag ser fram emot ett kul och förhoppningsvis framgångsrikt tävlingsår.
 
ser även framemot mycket kul som jag och Patric ska hitta på :)
 
Men först ska jag njuta av lite ledighet (fram till den 7e Januari)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0