Träning i morgon inför fjordshowen :)

I morgonkväll bär det av Scandinavium där vi ska träna inför nästa helgs show,
där Idun är en av huvudpersonenerna :)
 
Som den hästnörd jag är så har större delen av denna dag ägats åt hästar! :D
Åkte med Jennifer till hallands fjordhästförenings årsmöte i eftermiddags för skojs skull.
Det var trevligt och det serverades god "plockmat" samt tårta :)
 
Efter årsmötet åkte vi vidare till stallet. Där gjorde vi Idun redo för lite hoppträning. :)
Sedan körde vi till Store Sten (det är stället där ridhuset ligger som kluben hyr.) Idag fick Idun testa att åka i min transport vilket gick alldeles utmärkt. :) Idun tillhör nämligen egentligen kategorin bredåkare... ;)
 
Vi byggde upp tre hinder på som högst 80cm. Jennifer började hoppa, jag fick ta över efter en stund när fröken Idun hade gjort av med lite energi :D Jag var nog rätt spänd och nervös först när jag satt upp... senast jag hoppade ordentligt var på KM:et i Oktober... men det gick som tåget tillslut. Det var himla kul att hoppa Idun, det kändes verkligen som att jag bara styrde och talade om vilket hinder vi skulle hoppa sedan gjorde hon resten. :)
Kul! Det var som jag sagt förr ytterligare en knuff för mitt självförtroende som emellanåt sviker lite...
så sånt här behöver jag :)
 
Fick se ett papper ida på mötet med upplägget på showen och tider.
Nu börjar allt kännas ännu mera verkligt. Har inte känt mig nervös överhuvudtaget inför detta innan...
men visst pirrade det lite i magen när man läste igenom pappret idag ;)
 
Red Tubbe två dagar denna vecka. Det har hittlls blivit på tisdagen och onsdagen.
Utritt tisdagen och ridhusridning på onsdagen.
Han var pigg som en mört under onsdagens dressyrpass i ridhuset. :D men han skötte sig och det gick rätt bra trots att han vilat lite mer än vanligt nu. Det märks däremot att det är lite varmare ut enligt termometern... för han var ganska svettig efter 30 minuters ridning... det brukar han inte vara i normala fall ;)
 
I torsdags vilade han. Då var jag på styrelsemöte. Det var ett mycket trevligt och givande möte...
Det gav mig ett nytt hopp och ny energi vad det gäller klubbens framtid.
Jag tror, hoppas och önskar att vi som nuvarande styrelse kan göra 2014 till ett bra år. :)
 
Hade säkert massor av mer saker jag hade kunnat skriva om... men just nu kommer jag inte på något.
Sitter i soffan, har kollat på melodifestivalen. Patric är ute med grabbarna ikväll... :)
Så jag och Molly har tjejkväll ;) Nu ska jag ta mig en kärleksmums och bädda ner mig under filten :)
 
Återkomer under måndagen med rapport från Scandinavium :)
Avslutar kvällens inlägg med en jättefin bild på fröken Idun från förra showen (2012)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0