Framsteg för mig och fjordprinsessan :)

I sönadags var vi ridhuset och trimmade lite jag och Jennifer.
 
Det var en sån där dag när det var så kul att rida att man nästan inte ville sluta :)
Tubbe var verkligen rolig att rida! Lagom framåt och ganska mjuk och go.
Kvällens roligaste övning var skänkelvikning i zick zack... det stod fyra koner längs med ridhusets långsida när vi kom. Så dom passade vi på att rida runt... först travde vi runt dom för att mjuka upp sedan kom jag på att man kunde rida skänkelvikingar i ett zick zack mönster oxå. 
Det var kul och det funkade så som jag hade hoppats på för efteråt var han mjuk och han lyssnade väldigt bra på skänkeln :) Så ja den övningen var nog inte så dum ;)
 
Mot slutet av passet bytte vi hästar och jag fick ta över fröken Idun.
Hon var jättetrevlig att rida denna kväll! För första gången kände jag att jag kunde rida henne på ett bra sätt.
Jag kunde få en bra känsla och kände mig inte så kass som jag tidigare gjort :)
Det var riktigt kul! Hon är riktigt rolig att rida när hon ger med sig och hon har ett härligt steg :)
Så ja... det går lite framåt, känns super peppande!
Nästa gång kanske jag kommer rida henne från början så att ag får lära mig att rida igenom henne från början...
Jennifer hade ju jobbat henne väldigt bra innan jag tog över i söndags ;)
 
Igår vilade Tubbe för jag var på tävlingssektionsmöte.
 
Idag däremot blev det en tur i den nyfallna snön tillsammans med Emma & Lukas. :)
Har längtat efter stallet hela dagen... och tittat ut genom fönstren på jobbet och önskat att arbetsdagens snart ska vara klar för idag...  så att komma upp i sadeln och ge sig ut på en liten runda var verkligen underbart!
Vi fick lite galopp i snön oxå ;) Hästarna verkade uppskatta det dom oxå! :)
Mitt lilla troll var väldigt samarbetsvilligt idag och gick riktigt bra. Så himla kul, är verkligen peppad på vårens tävlingar som jag sagt! :)
 
I morgon är det onsdag och då styr vi kosan mot ridhuset igen :)
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0