Tävlingssäsongen går mot sitt slut

För min och Tubbes del är tävlingssäsongen snart slut...
Vi har bara en tävling som vi är anmälda till i dagsläget, den blir nästa helg i varberg där jag ska rida en LB:2. 
 
Efter tävlingen i frillesås har vi deltagit klubbmästerskapet i dressyr.
Där gjorde vi debut i LA:1 och trots att dagsformen inte var den bästa på min häst denna dag så fick vi ihop 67.1% och det gav oss tredjeplatsen... Emma & Lukas red ihop 67.6% så vi var inte längt efter :D
Efter att ha sett ritten på film i efterhand är jag nöjd... men just när jag gick av banan kändes det verkligen inge bra. Han var bara helt off, på framridningen hade han noll egen framårbjudning och det kändes som om jag bar en hel häst! Då var jag måttligt irriterad. ;)
 
I söndags avgjordes finalen i Div 2, detta i Kungsbacka.
Jag och Tubbe red en LB:3. Fick ridit i hop honom ganska bra på framridningen efter att vi haft några små dispyter om vem som bestämde farten och formen... ;) Till slut kändes det rätt okej.
Gjorde mig förberedd med kavaj och sedan gick vi till banan som var utomhus. Ordningen på tävlingsplatsen denna dag var verkligen INTE den bästa... Rörigt och trångt på parkeringen och vimsigt med både tider och resultat..
Så när det blev min och Tubbes tur, som första start att entra banan...,efter att i några minuter ridit runt banan utvändigt..., ja då saknar domaren sekreterare. :S I och med att vi blev lite avbrutna där då... så kom känslan jag tidigare hade av sig lite när vi väl fick starta. Inridningen kändes vinglig och lite lam, med varierad bjudning.
Programmet gick ok... red lite ojämna bågar i serpentinen... tyvärr.. och i skritten höll han på att lägga av kändes det som, blev lite frustrerad och petade på honom, då blev det tyvärr något travsteg i stället...
Efter att ha hälsat på domaren och tackat för mig... kändes det skit!
Som om detta vore en av de absolut sämsta ritterna någonsin...!
Morrade lite för mig själv när jag skrittade av honom.
 
Kunde aldrig i min fantasi tro mina ögon när protokollet kom... 67.9%!!!
Hur var det möjligt.... och varför är det ofta så att de ritterna som känns sämst är de som ger bäst procent?
Så har jag upplevt det några gånger... skumt!
Jaja... ledde ett tag... blev sedan nerpetad till 5:e plats som jag sedan behöll, så det blev en grön rosett.
Laget då? Jo men vi gjorde riktigt bra i från oss! Lilla Tvååker är medi striden när det väl gäller :D
Resultatet för oss blev tvåa i 3:e omgången och tvåa totalt i hela divisionen! :)

Inte så illa för att vara en så liten klubb som vi är :)
 
Emily var också med och tävlade på en ponnyhingst i söndags.
Tävlingen gick bra och hon var nöjd med resultatet... men sedan hade hon lite otur tyvärr.
Hingstar är inte alltid så pålitliga... och denne lille herren hade inte uppmärksamheten helt på Emily när transportskydden skulle på. Han blev antagligen väldigt överraskad... och sparkade!
Sparken träffade rakt på Emilys knä... :( hon fick gruvligt ont stackaren och fick åka till akuten där det konstaterades att hon hade fått en fraktur på knäskålen. :(
Så just nu hoppar hon runt på kryckor med benet i gips... Tur i oturen att inte sparken träffade henne i huvudet!
 
Hästar är inte alltid mjuka... ;)
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0