Förkylningen har checkat in.

Japp nu är det min tur att vara förkyld... fick se mig besegrad idag och stanna hemma från jobbet.
Hostar och snorvlar om vartannat. Så mina bästa vänner idag är datorn, nässparyet, senaste nummret av Equipage och soffan. Ja åså Molly såklart (katten) ;).
 
Sitter just nu i soffan med Horse1 på tv:n medan jag skriver här. Inte så ofta annars jag har tid att se på tv, och inte heller den kanalen. Eller så är det inget intressant just de gånger jag lyckas få på kanlen. ;) Men idag så :)
 
Red i ridhuset i lördags. Oj va fin han var! Trots att han var allt annat än fokuserad på mig när vi lastade ur... de spelade nämligen fotboll denna lördag (fotbollsklubben ligger granne med ridanläggningen). Men jag förskte att inte fokusera för mkt på att han var spänd utan gjorde allt ungefär som jag brukar... likadant inne i ridhuset. Trodde aldrig i början av ridpasset att det skulle bli ett så kul ridpass som det blev. Han var riktigt fin! Med mycket energi på rätt sätt! Travlängningarna kändes nästan svävande. Behövde bara lätta lite i handen och ge honom en liten liten signal med skänkeln så var han i väg... :) Vilken känsla! Sån lätthetskänsla skulle jag vilja ha jämt ;)
Även i galoppen var han riktigt fin! :)
 
Hade med mig Angelica och Elivs som sällskap. Red lite på Elvis oxå. Kul att byta häst i bland! :)
Fick sedan lite problem när vi skulle hem... Tubbe traskade så snällt på transporten... men INTE Elvis.
Han ville minsann INTE åka transport. Efter att han sltit sig 2 ggr. ringde vi Birgitta och bad om assistans.
Så hon kom... och efter att han slitit sig 2ggr till fick vi tillslutin honom i transporten och kunde åka hem.
Tog nästan en timma! I bland glömmerman av att man har en väldigt snäll häst, det är vid sånnahär tillfällen som man blir påmind ;)
 
I söndags sedan fick han vila. Då var det nämligen min födelsedag och vi hade lite kalas här på eftermiddagen.
Hade familjen här och så Emily, Eric & Noel. :) En mycket mysig födelsedag! :)
 
I måndags blev det även då en sväng till ridhuset, då tillsammans med Jennifer & Idun.
Även då gick han bra! Lika pigg och med mkt energi. :) Dessa dagar gör en extra peppad på att träna och tävla!
 
Blev tvungen att fylla på hans matförråd i tisdags så då red jag inte. Tyvärr.
 
Igår tränade vi för Emily. Förutsättningarna vad det gäller ryttaren var väl inte helt optimala. ;)
Jag har känt på mig att jag nog bär på en förkylning som bara väntat på att få bryta ut... och ... igår morse kom den med kraft! Var rejält snuvig och hostade en del på jobbet... men skam den som ger sig, så jag åkte och tränade efter jobbet. Träningen gick bra... vi övade på en del nytt... som bakdelvändningar. Vilket i början kändes som rena grekiskan för både mig & Tubbe tror jag :b *haha* men det ska vi nog komma på hur man gör det oxå... om ett litet tag med lite mer övning ;)
Igår hade jag tyvärr en dålig känsla i höger galopp... :( Lite samma summa känsla som i sommras innan hältan... vet att detta uppkommit någongång innan och att det har gått att "rida" bort... men det känns skit skumt när man inte riktigt vet vad det beror på. Han bjuder inte framåt ärligt i högergaloppen, och om jag manar på honom kan han byta till korsgalopp... kanske kicka eller så krullar han bara ihop sig och det känns som att han står stilla på stället och galopperar, samtidigt som atthan skjuter upp ryggen... hmm svårt att förklara. Men det är en konstig känsla och det är en enorm skillad på höger och vänster galopp.
 
Jag hoppas det inte fortsätter så... men kanske är det så att jag ska låta en equiterapuet (hur stavas det?!) kolla ignom honom ändå.
 
Har även funderat på att byta sadel/sadlar.
Hoppsadeln skule jag vilja byta... dels för att den ligger sämst av de båda, och för att jag tycker sätet är för stort. Jag flyger runt som en liten vante i bland känns det som.
Självklart står Equipe sadlar väldigt högt upp på önskelistan... men det har jag inte råd med.
Även en Prestige eller en Bates är av stort intrresse. Ska ringa och boka in en tid för utprovning framöver
Vi börjar med hoppsadeln så får vi se.
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0