Lite magiskt och lite tragiskt.

Vi börjar väl med det magiska... och en liten uppdatering om det senaste. :)
 
Tubbe verkar har släppt vårrycket nu och är tillbaka till sitt normala jag, tack o lov ;)
Veckan efter påsk bjöd på blandad ridning, men mestadels utritt.
 
Tjejerna fick sin 3 månaders vaccination på torsdagen, vilket gick bra.
Hade förseställt mig att det skulle vara gnälligt och jobbigt, men det gick fort och de blev inte
så ledsna som befarat. Vi märkte aldrig av någon feber eller något heller... de var lite ömma på låren just där
de fick sprutan bara. 
 
På fredagen hade Tubbe besök av hovslagren. Jag var i stallet, tjejerna sov i bilen i 2 timmar... lagom till Gavin var klar och skulle åka vaknade de. :) Sen var svärmor här i vanlig ordning och busade med flickorna på eftermiddagen medans jag åkte till stallet. Tog ett pass i padocken med Tubbe. Till en början var han överallt och ingenstans där han skulle. Men när han väl slappnade av kändes det riktigt bra! tillslut kunde jag till och med sitta ned i mellantrav... vilket jag inte klarat nu efter graviditeten :) Vi övade mkt övergångar och tempoväxlingar.
Jag var jätte nöjd efter att ha ridit ca 1 tim. :) Duktig Tubbe!
Får ju ligga i och träna sits och annat nu... i Maj ska vi starta vår första tävling för i år det tänkt :)
 
Har även fått en tid till sadelprovning nu. Det ska äga rum den 19:e April.
Då hoppas jag att vi äntligen hittar en sadel som passar både mig och hästen :)
 
På lördagen blev det vila för Tubbe.... och barnen sov borta för första gången.
Vi startade dagen med att mocka och sedan lämna av tjejerna hos farmor i varberg.
Var inte särskilt orolig över att de inte skulle ha det bra...
men visst kändes det väldigt skumt att lämna bort dom. Mina små hjärtegryn <3
 
Efter att ha pussat på tjejerna och sagt hej då gick färden mot Frölunda torg för lite shopping. :)
Det resulterade i ett par jeans och en tröja till mig och nya t-shirts till Patric :)
 
Vid 16 checkade vi in på hotellet. Gothia Towers hade han bokat rum på, mannen min <3
Vi vilade en stund innan det var dax att fixa till sig och kila ner till restaurangen där vi skulle käka god mat :) detta innan vi gick rakt över vägen till Lisebergs teatern.
Där skulle vi se "bröllop i kikaren" :) Detta var min 30års present. :D
Farsen var rolig som alltid och det var kul att se live! :) Efter några timmar där gick vi tillbaka till hotellet och tog varsin öl och bara satt och pratade, och hade det allmänt soft. Vi var även uppe på Heaven 23 som är baren som ligger högst upp i ett av Gothias tre torn. Mäktig utsikt! Fick nästan lite svindel... det pirrade i allafall rejält i magen när jag tittade ner :D Häftigt! Vi sov sedan som kungar och på söndagen avnjöt vi den efterlängtade hotellfrukosten. Herregud så gott det är... man vill aldrig sluta äta! :D Frallor, jucie, yogurt i olika smaker, bacon, plättar... äh... massor av goa grejer att välja på helt enkelt :D *mums*
 
Det kändes ganska bra i mammahjärtat efter en mysig lördag/sön med Patric,
när vi kom och hämtade två små goa och glada tjejer hos deras farmor. Borta bra, men hemma bäst... <3
 
Tog en sväng till stallet efter att vi kommit hem och red ut tillsammans med Angelica och Elvis.
 
På måndagen fick mamma passa töserna en liten stund på eftermiddagen... jag tog ett pass i padocken med Tubbe. Vi hoppade. :) Han bara älskade det... efter var gång vi hade kommit över ett hinder letade han efter
nya :D Så efter en kul stund med lite coachning från Wilma så bestämde jag mig för att deltaga i onsdagens hoppträning, Hade ju tänkt avvakta med det ett tag... men nu kunde jag inte hålla mig :D
Fick mkt beröm av Lina, det gjrde gott för mitt självförtroende! Det här var nog det magiska denna vecka ;) 
 
Så på tisdagen vilade han, sen igår var vi på hoppträning med de andra i stallet. Jag som bara tänkte vara med på uppvärmningen hoppade tillslut hela lektionen, och Tubbe tog språng som om vi skulle hoppa över hus :D
Jag hann inte riktigt med ialla språng... tyvärr men jag satt kvar i allafall :D Man kan säga att vi rivstartade hoppsäsongen... och jag är så glad över att ha en så bussig häst som hoppar i stort sett allt jag styr på :) <3
 
Idag har ha vilat igen och jag tillsammans medsmåtjejerna har varit och hälsat på Sandra (en kompis från munkatiden). Det gick bra och jag fick öva på att byta blöja och mata på bortaplan :D Tack för en trevlig eftermiddag Sandra. :) Det var så långt den här veckan.. i morgon ska jag rida igen :) 
 
NU till det tragiska.
Det är väldigt ledsamt... och jag hade nog aldrig kunnat föreställa mig att detta skulle ske såhär snart.
Mjölkbönderna har det tufft och en efter en försvinner de sakta men säkert... men aldrig hade jag trott att detta även skulle gälla Vendalsgård. Gården jag har spenderat 7 av mina bästa år på. Gården där jag hade hoppats att mina små tjejer skulle få besöka och lära sig allt deras mamma kan om kor. De skulle få klappa kalvar och lära sig vart mjöken kommer i från. Men så blir det nog inte... Thomas har efter en lång tids funderingar beslutat sig för att sälja gården... Mjölkpriset är lågt och det är snart en tidsfråga innan det inte kommer gå längre, så han valde alltså att sälja innan det inte går runt längre. Mitt hjärta blödde lite när jag fick reda på det.
Att se annonsen på hemnet kändes så otroligt konstigt :( Fy va det är ledsamt att inte folk förstår värdet av svensk mat... att de bönder vi har kvar snart är ett minne blott om inget händer snart :(
Jag lärde mig så otroligt mycket på de 7 åren efter studenten som jag jobbade där, om både djur och allt som hör ett lantbruk till, men även om mig själv. Jag är tacksam över att ha fåt jobba på en så fin gård!
Det är från gårdar som Vendalsgård jag vill att min mjölk ska komma från.
Nä... det är en stor sorg att behöva se det här hända. Jag hoppas någon som väljer att köpa förvaltar det väl. <3
 
Nu känner jag att jag tömt mina tankar för den här gången.
Det är liksom lite tomt i skallen efter det sist nämda i dagens inlägg...
 
På återseende.
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0