Nere i sadelträsket och rotar.

Veckan som nu gått har bjudit på både havsritt och sadelprovning.
 
Vi börjar med måndagen. Då red jag ut en snabb runda tillsammans med Jennifer & Felicia.
Tubbe var något överladdad och ville bara galoppera mest hela tiden *haha* Så.. kanske inte den bästa ridkänslan den kvällen. Men det var kul ändå :)
 
På tisdagen begav vi oss mot HorseFarm för att förhopppningsvis ÄNTLIGEN hitta en ny dressyrsadel.
Patric tog pappaledigt och var hemma med tjejerna medans jag och Tubbe åkte i väg.
Efter att Anna hade lagt på ca 10 sadlar hade vi tre kvar som jag skulle provrida.
2 st Prestige, varv en Hippos dressage och en Venus.
1 st Harry Dabbs.
 
Den första jag testade var Hipposen... men den var ingen höjdare, jag flög runt som en vante i sadeln och sätet var stenhårt. Låg rätt ok på hästen. Så den försvann rätt fort ur köptanken.
 
Nr. 2 Prestige Venus. Helt ok. Något hårt säte även här... annars bra.
 
Nr. 3 Harry Dabbs. Den blev min favorit så långt. Mjukt säte, bra benstöd och låg bra på Tubbe.
 
Så  Venusen och Dabbsen fick följa med hem för ytterligare lite provridning.
Äntligen kanske jag kommer hitta en sadel!!! :) Ska nämligen även prova en Prestige Modena
innan jag bestämmer mig tyckte Anna. Dabbsen är ny.. och kostar mkt pengar.
Venusen begagnad och inte så dyr.
Ska prova Venusen i dag tänkte jag. Sen får vi se... jag hoppas på att få hem Modenan i veckan så att jag får prövat den nu med. Vill gärna ha gjort av sadelköpet nu så fort som möjligt för den 7:e ska vi ju tävla som sagt.
Aja vi får se.
 
På onsdagen åkte vi ner till stranden jag & Jennifer.
Hästarna var jättelyckliga över att få sträcka ut i fullgalopp. Vilken härlig känsla!!!! :)
Vädret var verkligen kanon med strålande sol och ganska svag vind. Underbart!!!
 
Torsdagen red jag hemma i padocken i Harry Dabbsen. Mycket bekväm sadel.. Hade dock en väldigt spänd häst... så passet blev ju inte riktigt så bra. Men jaja... jag hoppas på en ännu bättre känsla när herrn är mer avslappnad.
 
Fredag och lördag har han vilat för då har jag haft fullt upp med annat.
 
Först promenad på fredagen med en vän jag inte träffat på jättelänge! Väldigt trevligt :)
På eftermiddagen kom Sandra & Kelly hit och hälsade på åså gick vi en promenad, tjötade och fikade :)
Himla trevlig eftermiddag :) Fredagsmys på kvällen med tacogratäng och bad av småtjejerna blev det sen.
 
Igår var vi först på namngivning och sedan 30årskalas.
Namngivningen var för lilla Lauri som kom till världen 20/1-16 :)
Väldigt mysigt med en liten ceremoni och sedan lite mat och presentöppning.
 
30åringen som skulle firas var min vän Josefin :)
God mat och trevligt sällskap gjorde kvällen lyckad! Jag och Patric dansade massor.
Moa & Ida sov över hos mormor & morfar <3 Det hade gått jättebra och de sov hela natten <3
 
Idag har vi bara en lugn söndag... kan nog behöva varva ner lite efter gårdagen ;)
 
På tal om tävlingar så ska vi ju tävla snart och jag kollar en del på equipe nu när det är
vänner som börjat tävla lite.
Säga vad man vill om det jag tänker säga nu... men....
Om man sitter och rider på en väldigt välruttinerad häst... som man tävlat i många år...
varför sitter man och rider samma klass år ut och år in??
Borde man inte vilja utvecklas och rida högre klass än LB hela tiden?
Kan faktiskt inte glädjas åt människor som vinner eller placerar sig på näst intill var tävling de ställer upp i... om man tävlat dessa klasser så länge som mer än 3 år. Då tycker jag de programmen borde tolkas som för lätta för det ekipaget och man borde testa en nivå högre! Visst... jag har anmält mig till en LB:2 nu som första start... men jag tycker att jag har en rätt god anledning till att börja där igen i år... har varit gravid och inte tränat eller tävlat sen i Juni månad. Rider just nu verkligen inte bättre än LC typ. Kan ju knappt sitta ner i traven just nu ;)
Nä.... anser att folk som gör så som det jag nämnde här ovan kan man nog enbart kalla rosettjägare.
 
 
 Kelly & Ida <3
 
Moa & Ida i Öströö :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0