Tillbaka i dressyrsadeln igen.

Sommarvärmen verkar ha tagit en paus... eller kanske den helt enkelt har gett upp för i år?
Ja inte vet jag men det är ganska blåsigt och regnigt för tillfället.
 
Patric går nu in på sin sista semestervecka i morgon.
Jag börjar undra hur sjutton jag ska klara mig själv hemma sedan med våra små huliganer...
snart kryper dom. Ida har varit uppe på alla fyra några gånger nu och vägt fram och tillbaka... det dröjer nog inte så länge innan hon kryper. :O
 
På eftermiddagar/kväll äter de lite "vanlig" mat. Det är kul men kladdigt. :D
Vi har fått oss några goda skratt... Köpte spagetti och köttfärssås häromdagen å tänkte att
det kommer dom nog gilla... ack va fel jag hade *haha* Moa grimasrade och ryste flera gånger, till sist tyckte hon det var så äckligt att hon spydde :D *haha* Mango, äpple och päron däremot är en favorit... då kan man få små smackande ljud och "mmm"-ljud <3 så sött... :)  
Hur går det för Tubbe då?
Jodå vi har kommit i gång igen.
Vi var och red ut på en trevlig tur med Petra och Leon häromdagen.
Hästarna funkade verkligen super tillsammans ute. Jag och Petra oxå för den delen :b
Vi red på vägar som jag alltid red med Caesar. Vilka minnen <3 Man saknar hon den gamle hästen.
Tubbe skötte sig väldigt bra, inget krångel :)
 
I torsdags blev det hoppning tillsammans med dessa två också.
Till hjälp hade vi Petras mor Siv. Det var kul och framåt slutet av passet gick det riktigt bra, när jag hittade gaspedalen ;) Då hoppade vi ett hinder som låg på 1m. Sen att vi inte gjorde det felfritt... men aja, vi behöver träna :D Kul var det iallafall.
 
I fredags hämtade jag min dressyrsadel som varit på omvärmning.
Provred den idag, och ja den låg mkt bättre! så nu kör vi på igen :)
Om en vecka skavi tävla i Div 2, jag o Tubbe ska starta en LA3. Spännande.
Han gick ju rätt bra i morse... bättre än jag trodde att vi skulle komma överens. ;)
Vi tränade en del övergångar idag, galopp-halt efter som det är inridning i galopp i detta program, inte det lättaste, men som sagt det gick ju långt över förväntan :) Känslan som fanns på förra tävlingen var som bortblåst, jag hade en glad och framåtbjudande häst idag! <3
Så ja.... nu fick jag som en liten nytändning och det kanske blir rätt kul att tävla på söndag :)
 
Jennifer har varit i Danmark på fjordhäst EM sen i onsdags. Danskarna bygger svårare banor än oss med bland annat 3 kombinationer så det har varit tufft för dom... Har fått se lite filmer och dagens runda såg bäst ut tycker nog jag av dom jag sett, bortsett från ett stopp. Dom har kämpat bra mina vänner <3 Häftigt att få vara med på EM!!! :)
 
Emma o Lukas gick förresten å vann SM i dressyr för fjordhästar häromsistens. Grattis till det.
 
 
 
isasriddagbok.blogg.se
2016-08-07 @ 21:27:33
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/

Otroligt vacker bild!

Svar: Tack! :) Det är en vän till mig som fotat :)
Annelie




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0