Påväg mot 30..

Ja... på nästa måndag då är jag där.. då har jag kommit till de där 30 åren.
Känns väldigt skumt... Jag som inte är en dag äldre än 25 i mitt huvud :D
Det blir kalas här med våra familjer på söndagen kl 14.
I vanlig ordning ska jag bjuda på smörgåstårta *mums* :)
 
Lagom till min 30årsdag är vårt sovrum omtapetserat.
Har världens bästa mamma & pappa som hjälper oss med detta, det blir jättebra och jag längtar efter att få inreda med lite nya gardiner och kanske en ny matta :) Det finaste som ska pryda en av rummets väggar blir ju en bild på töserna. <3
 
Det händer så otroligt mycket hela tiden vad det gäller Moa & Ida.
Nu väger Moa 3600g och Ida 3400g ungefär och dom kan nu fästa blicken och de börjar lyfta på huvudet.
Jag är så faschinerad av dom och i bland när någon av dom ser på mig med sådär super pigga ögon svävar jag nog lite på rosa moln. Tänk att jag säger detta, jag som ALDRIG skulle skaffa egna barn...
Helt otroligt att man kan känna sån kärlek till ett sånt litet knyte.
 
Igår var vi dock i Halmstad på barnakuten efter att Ida varit väldigt risig i magen och ledsen.
Det beror troligen på att hon är känslig för mjölkprotein. Så nu har vi bytat ersättning på henne till en som är fri från proteinet. Det växer oftast bort sa läkaren, så det hoppas vi för ersättningen hon ska äta nu är svindyr!!! :O
Jaja... hon verkar redan bättre och det är ju det viktigaste <3
I skrivande stund sussar dom intill mig i soffan i varsit babynest. :)
 
Måste även passa på att tacka för alla jättefina presenter vi har fått till Moa & Ida.
Alla är så snälla och kommer med massor av fina saker <3
Tusen tack för allt och alla lyckönskningar <3
 
Var och hämtade fotona på tjejerna i måndags. Dom var sååå fina, vi är jätte nöjda!
Dom kommer göra sig fint på väggarna här hemma :)
 
Idag har jag spenderat några timmar i stallet på eftermiddagen. Efter att ha skött stallsysslorna tog jag in och borstade Tubbe. Sedan bestämde jag mig för att longera honom lite.
Det var en väldigt pigg och arbetsvillig häst jag fick på linan... Tror han är lite understimulerad... för han verkade verkilgen vilja jobba! Han joggade runt utan att jag knappt bad o det. Längtar ännu mera nu till att få i gång honom ordentligt och rida igen! Men innan dess att jag sitter upp får jag nog träna upp min kondis och lite muskler. ;) Att vara tillbaka i stallet känns ju väldigt bra! Det har jag verkligen saknat! <3
 
Som ni förstår kommer bloggen inte enbart handla om Tubbe & mig längre utan det kommer även skrivas en del om Moa & Ida och deras utveckling och bus. Men mycket om min väg tillbaka upp på hästryggen och mina tankar kring att vara mamma såklart.
 
men nu är det dax för kvälltsma och Patric har gjort mat så nu avslutar jag för ikväll.
Det gör jag med en av bilderna på Moa & Ida <3
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0