Lååångt inlägg... med uppdatering.

Påsken är över och vi har haft några riktigt fina vårdagar det senaste.
Här kommer en uppdatering. Vi börjar med veckan innan påsk.
 
Jag rider och kroppen känns bättre för var gång. Förra veckan red jag mitt första lite mera seriösa pass hos Emily. Superkul och jag kände mig som en kung när jag styrde kosan hemåt den kvällen.
Tubbe gick bra... :) <3
 
söndagen veckan innan var han däremot ganska billig... efter att ha varit spänd redan när jag tog in honom från hagen bara fortsatte det och han var på hugget från början av ridturen så att säga. Efter att ha kommit en bit hemifrån red vi förbi en fyrhjuling. Den var ju gör läskig... Så efter det krånglade han och ville vända om hemåt eller studsa åt sidan. Var lite irriterad på honom och tryckte fram honom med både sporrar och spö. När han tillslut gick framåt hann jag tänka ; -"gött den fighten vann jag nu jobbar vi vidare"... sen kastade han sig åt vänster och gjorde en helomvändning på grusvägen. Jag hade inte en suck! Så där låg jag och sprattlade som en skalbagge på grusvägen. Men han gick inte så långt så det var bara att resa sig upp borsta av gruset och kravla sig upp i sadeln igen. Gav mig inte så lätt... så vi gav oss upp på skogsslingan precis som planerat ändå. Efter en hel del trav och galopp samt en sväng in på slingriga stigar med mkt stenar och grenar var han normalpigg och inte så tittig längre.
På hemvägen var han väldigt trevlig att jobba med igen. Knas-Tubbe hade väl vårkänslor. ;)
 
I måndags (14/3) hade jag besök av min föredetta svägerska. Vilket var väldigt roligt! Vi har inte setts på väldigt länge, hon har varit saknad. <3 Så det var en mycket trevlig eftermiddag med fika och massor av hästprat m.m :)
Tack för det Miia, och tack för tjejernas jättefina presenter <3 så denna dag vilade Tubbe.
 
tisdagen (15/3)  blev det en liten utritt tillsammans med Felicia och Wilma.
 
Onsdagskvällen (16/3) bjöd på ett dressyrpass i ridhuset, eller joggingpass kanske vi ska kalla det :)
Han gick iallafall väldigt bra den lille hästen :)
 
Torsdagen (17/3) blev vilodag.
 
Fredagen (18/3) bestod av påfyllning i hölagret och en ridtur tillsammans med Birgitta och Carrillo.
Svärmor tog hand om kidsen... så jag fick en hel eftermiddag för mig själv :)
 
Lördagen (19/3) var vi hela familjen i Styringe och kollade på Div3 hoppning för ponnyer. Så då var ungarna med på sin första hästtävling :) Vilket gick som på räls, dom var jätte duktiga. Duktiga var även Felicia & Ted som gjorde sin allra första riktiga tävling! Bra gjort! :) Efter det red jag ut tilsammas med Birgitta.
 
Söndag (20/3) Då vilade han igen. Jag var på styrelsemöte under eftermiddagen.
 
Veckan som gick;
 
Måndag: Då begav vi oss till ridhuset tillsammans med Jennifer & Idun. Där blev det en stunds dressyrtrim.
Det är kul och det går bra. Tubbe sköter sigoch gör så gott han kan allt efter min förmåga att guida honom. 
Övade lite öpnnor o slutor. Visst... det såg nog inte så vackert ut, men det är kul, och det kan bara bli bättre :)
 
Tisdag: Vilodag.
 
Onsdag: Utritt med Wilma & Dilba. Tubbe var pigg... :) Det blev en liten joggingrunda på 45min ungefär.
 
Torsdag: Idag var jag och tjejerna först ute i trädgården och gödslade gräsmattan och harvade gårdsplanen, sen åkte vi till Sara på eftermiddagen. Där blev det lite fika tillsammans med henne och Sarah. Vi tre har inte setts tillsammans på 10 år! Sarah bor nämligen i Norge sen en del år tillbaka. Det var mycket kul att träffas igen och det kändes verkligen inte som att det var 10 år sen senast! :) Efter det blev det utritt med Felicia och Angelica. Tubbe skötte sig, men trasslade lite med högergaloppen, och bytte gärna till vänster hela tiden.
 
Fredag: Resten av gänget var på Gbg horseshow. Så jag och Tubbe åkte till ridhuset. 
Han var verkligen super duktig och var som en hund att ha med sig. <3 Jobbade med höger galoppen som tillslut kändes riktigt bra! Körde mkt övergångar och fattningar från skritt blev det en del med.
Vi har övar en del på bakdelsvändningar... så nu tycker han att när man har gjort höger...
då kan han minsann göra vänster oxå. Så han påbörjar den själv om inte jag ber honom gör något helt
annat direkt *haha* Söt häst :D
 
Lördag: Påskafton. Då var det påskmiddag hos svärmor. Så tjejerna träffade kusin Lovis. :)
och blev bortskämda med massor av uppmärksamhet och presenter. Vi var helt slut alla fyra när vi kom hem...
Tubbe vilade denna dag.
 
Söndag: Så blev det äntligen söndag och dax att åka till skandinavium för att titta på hästar! och världscup finalen i dressyr. Allt detta tillsammans med 3 trevliga damer :) Emily, Hanna & Moa. :)
Tinne Wilhelmsson Silfvén tog hem silvret med Don Auriello. Vilken uppvisning! Hans-Peter Minderhoud (stavning) vann med sin Clock's Flirt. På mässan inhandlades ett schabrak till Tubbe med hans namn på. Ett nytt pannband med bling till dressyrtränset (eftersom han tog sönder sitt förra i höstas) ungarna fick sina scarfs (dreglisar) broderade, så nu står det Stall Pixsö på dom <3 :D En lyckad dag som avslutades på pizza på Campinos här hemma i Varberg. Tack för det tjejer :)
 
Nu är det ny vecka och nya tag.
 
Måndag igår och den bjöd på en utritt till stranden i Läjet tillsammans med Angelica, Felicia & Mai.
Det blåste hård vind... och byarna gav 17m/s! Trodde nästan inte jag skulle sitta kvar på Tubbe hela vägen ner till stranden... Han var ju nämligen lite tittig när vi red i väg... men det gick bra och jag satt kvar. :)
Stranden älskar han! :) Han drog sig själv ner mot vattnet när vi kom dit. :) Det blir som att ratta en Ferrari när man är där... man får vara väldigt försiktig på kopplingen... ;) Får man inte i en högre växel relativt fort varvar han rätt bra (står mest på stället och tramapar eller studsar) :D Men han är aldrig okontrollerbar. Utan även om vi håller ett högt tempo så lyssnar han alltid när jag ber honom sakta in. Duktig grabb <3
 
Idag får han vila. Vi ska få besök av prästen i eftermiddag inför tjejernas dop som kommer att ske den
10:e April. kl. 11 i Tvååkers kyrka. 
 
På torsdag ska vi till BVC. Då är det dags för 3 månaders vaccinationen... Dom växer ju otroligt fort som jag sagt förut, och tiden går alldeless för fort. På lördag är dom 3 månader gamla redan... :O 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0