Årets första tävling är avklarad.

I lördags startade jag och Tubbe vår första tävling sedan Juni förra året.
 
Vilket gick LÅNGT över förväntan... Tubbe var ganska nervös innan vi kom till tävlingsplatsen och la några riktiga koskitar i stallgången. Jag var ganska nervös jag med... varför förstår jag inte för jag hade ju sagt till mig själv att allt annat än att vara sist i resultatlistan är bra den här gången! Men men... ;)
 
Han var ganska jobbig på framridningen... och tycktes reagera på alla sorters kryp han kunde komma på och kastade med huvudet som om han hade ticks av de värsta slaget. Han kändes allt annat än ritkigt bra när det blev vår tur att rida programmet. Väl inne i ridhuset höll jag på att svettas i hjäl... det var super kvavt! Men inga kryp... eller så glömde Tubbe bort dom. Jag vet inte vilket ;)
 
Det kändes ju inte särskilt bra när vi väl kom i gång med programmet... men vi klarade oss igenom det.
Det jag tyckte gick över förväntan var halt och ryggning. :)
 
Hade inga höga förväntningar på resultatet efteråt... så blev sjukt förvånad när jag fick reda på att vi hamnat på en tredje plats på 68%! wow! helt galet! Var nästan i lite chock! Slog ju till och med personligt rekord! :)
Ja det var en bra start på tävlingssäsongen för mig!
 
Sadeln som inhandlades i Skåne i onsdags känns bra. Så den är jag nöjde med :)
 
Tubbe fick välförtjänt vila i söndags. I går var vi ute å busade i skogen med Jennifer, Idun, Felicia & Ted.
 
Idag vilar han oxå. Det är outhärdligt varmt och Patric ville en sväng till gymmet så då fick han vila i dag TUbbe-mannen.
 
Ska strax åka och mocka.
 
Överväger att försöka hitta annan stallplats.
Åtminstone över sommaren. Det finns inget gräs i Pixsjö och det har det aldrig gjort... Tubbe råkar vara en häst som kräver mkt mat. Eftersom att han går med två andra hästar så kan jag inte ge honom massor av hö och veta att han får äta det i fred. Därför är han fortfarande inne om nätterna för att jag då ska kunna stoppa i honom hö. Är ganska nojjig över att han ska tappat hullet... det brukar vara svårt att få tillbaka det.
Skulle jag mot förmodan hitta nått annat alternativ de kommande månaderna så vill jag att där ska finnas bra ridvägar, sadelkammare med lås och en box att tillgå. Men vart hittar jag det!? Nä... inte vet jag heller, får väl sätta mig å leta och forska bland mina vänner.
 
Jupp... det får bli ett projekt.
 
Ett annat är att fixa någon annordning i Oldsen så att flickorna kan åka med och cruisa.
Forskar även i detta i område. :) och hoppas finna en lösning snarast ;)
 
Nä... nu dax att åka å mocka.
 
Bye Bye
 
Bild på mig, Tubbe och flickorna i magen. Taget i September tror jag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0