Det blir inte alltid som det är tänkt

Igår kom beskedet...
Något man kanske haft lite på känn, men samtidigt har man slagit bort tanken
och tänkt att det händer nog inte nu.
 
Men det var just var det gjorde. Igår var det stort informatonsmöte på jobbet. ALLA var inkallade, även vi som är mammalediga el. sjukskrivna. Bara det gjorde ju att man ganska snabbt förstod att nu har det hänt något, något som man nog inte vill höra kommer sägas.
 
AD-Sverige utvecklas och växer hela tiden, det sa chefen redan när jag sökte jobb där för snart 5 år sedan, så chansen till att få fast jobb var stor, det fick jag också. 
 
Nu har vi växt så mycket att lokalerna som byggdes ut för ca. 3 år sedan redan är för små. Fastigheten ägs inte av AD och tomten den ligger på är för liten för att det ska gå att bygga ut så mycket mera.
Dom har letat ny tomt i Varberg med omnejd under en tid, men hittar inget.
Det var det som gjorde att beslut togs om en flytt.
 
I December 2017 flyttar AD-Sverige till Jönköping, där det ska byggas nya lokaler och vi blir utan jobb.
Eller ja... dom som vill är såklart välkomna att följa med, flytta hela vägen upp till Jönköping och börja jobba där.
Vilket absolut INTE är ett alternativ för mig och Patric.
 
Känns jätte tråkigt. Jag trivs verkligen bra och har gjort det nästan från min första arbetsdag där.
Jag gillar jobbet i sig och framför allt gillar jag de allra flesta av mina arbetskamrater som jag lärt känna under dessa 5 år som jag jobbat där. Vi har roligt och det är sällan man går där en hel arbetsdag och skrattar.
Vi skojar och stimmar lite ed varann var dag och det är som sagt sällan bara tråkigt.
Ibland skojar vi till och med om att det är ett vuxendagis. Vår nya VD känns bra och framtiden kändes bra.
 
Näää usch, det var verkligen inga bra nyheter för oss. Det är ju liksom inte bara jag som måste hitta ett nytt jobb, utan även Patric. Vi jobbar ju båda på AD. Det var där vi träffades för snart 5 år sedan...
Om bara två veckor ska vi å julbord. Troligen vårt sista med AD-Sverige. Det känns inge bra.
 
Även om det är ett helt år tills det är dax att lämna AD så kommer jag söka ALLA tänkbara jobb från och med nu! Jag har inte råd att bli arbetslös. Vi är nyblivna småbarnsföräldrar, då vill man inte vara utan jobb!
Värsta senariot för mig är ju att bli arbetslös och inte ha råd att ha kvar Tubbe. Jag vågar inte ens tänka på det.
Näh... bästa att börja skriva på ett nytt fräscht cv och ge sig ut och söka. Så har ni tips på vad jag skulle kunna söka för jobb så mottages det väldigt tacksamt. Önskar ett ganska simplet jobb med arbetstid mellan 7-16 helst. Men jag är öppen för allt, som sagt kan INTE se mig själv som arbetslös.
 
Mitt i allt detta längtar jag efter julpysslet. 1:a Advent när alla ljusstakar och stjärnor lyser så fint ialla fönster.
Har suttit två dagar i rad nu och tittat i inredningstidningar med jultema. Har en hög med sådana som jag tar fram varje år för att få den där extra lilla julkänslan. Även styleroom är kul att titta in på och se allas mysiga julhem.
 
Det är hög tid att börja köpa julklappar nu med. Har en del idéer faktiskt om vad jag ska köpa.
Både till Patric och familjen. Vad Moa & Ida ska få har vi inte funderat så mycket på. Det blir deras första jul.
Dom har ju ingen aning om vad jul innebär ännu så att överösa dom med paket känns bara onödigt.
Dessutom fyller dom ju år 2 Januari så även då kommer dom ju få lite paket.
 
Den här veckan har det inte blivit mycket vettigt gjort för Tubbes del vad det gäller dressyrträning.
Var visserligen i ridhuset i söndags. Då gick han riktigt bra!!! Har ju hela tiden varit lite skeptisk till det där med kiropraktorn, men nått måste han ju ha gjort med Tubbe för han har känts väldigt fin att rida det senaste.
Ridpasset i söndags var jättekul, jag ville nästan inte sluta rida. Han hade helt egen bjudning och var positiv
till allt jag bad honom att göra. Tanken var att vi skulle åkt och tränat typ i tisdags eller kanske i dag. Men det sattes det stopp för. Har troligen punka på ena bakdäcket på transporten. Så måste fixa det först.
Ska lägga på vinterhjulen så då kanske problemet är löst ;) Idag kommer hovslagaren.
 
Har även fått prisuppgifter på vad det kommer att kosta att byta alla väggarna på släpet.
Eftersom det är ett fabrikationsfel på mina väggar har färgen börjat släppa på några av dom, jag påpekade detta i vintras innan jag köpte loss den (leasade den ända fram till Dec 2015), så Böckmann gav mig nya väggar då detta var ett känt fel på 2012 års modell. Att sedan byta dom får jag ordna med själv. Fick tipset om att lämna den till Multiva i Gbg (dom säljer Böckmann), mailade dit för att få lite prisuppgifter. Men jag fick aldrig något klart och tydligt svar på vad det kunde röra sig om i pengar. Dom svarade mig att det skulle ta ca. en vecka.
När jag då skrev tillbaka och undrade om det rörde sig om 5000:- eller upp emot 15000 :- svarade dom aldrig.
Tog kontakt med ett annat litet företag strax utanför kommungränsen och kollade vad han skulle dom för att göra jobbet. Där fick jag ett rakt svar och ett fastpris efter 2 timmar. Lite skillnad på kundservice kan jag tycka ;)
Så jag tänker boka tid där.
 
Jahopp... nähä... nu har de småbusungarna vaknat hör jag.
Får väl traska upp till dom, pussa lite på dom och hälsa godmorgon. <3
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0