Uppdatering efter ett lååångt upphåll.

Hösten har anlänt.
Den har skämt bort oss med varma temperaturer och sol nästan hela septemeber.
Det har blivit många långa promenader i fint väder. :)
 
Den 19:e september lades rutinerna om här hemma lite.
Då började nämligen jag att jobba, och Patric fick vara hemma med tjejerna.
Vi jobbar nu var 14e dag. Alltså, jag jobbar 2 eckor och är ledig två.
Det känns som ett bra upplägg som kommer funka bra :)
 
Det är nämligen lite mer krävande att vara hemma nu. Ida kryper... snart går hon.
Hon övar att stå vid allt hon kan komma upp vid. Hon är så lycklig när hon kommer upp någonstas och kan stå vid  något hon inte sett förut. Hon skrattar högt. Lilla Moa har lärt sig åla på riktigt nu. Fort går det med. Så nu kan hon hänga med Ida på alla bus hon hittar på. Det är verligen sååå kul att se dom. :)
 
Har sagt det förr och säger det återigen...
kunde aldrig någonsin föreställa mig att det kunde vara såhär kul med barn. 
 
Tiden går dessvärre för fort.. särskilt nu när man börjat jobba igen.
Det är många man sagt att man ska träffa... men det är fullt upp att vara hemma kan man säga, så ibland rinner en hel dag iväg utan att mn har gjort nått speciellt mer än att mata, leka, byta blöja eller gå en promenad så de får sova en stund och jag får en paus ;)
Så ni som undarar vart jag tagit vägen... jag har inte glömt bort det... tiden går bara lite för fort.
Vill ni ses hör av er så bestämmer vi något annars rinner det bra ut i sanden. :/
 
I skrivande stund har vi nys kommit in från en promenad i det härliga vädret. Känns rätt sjukt att jag kan gå omkring här i godanro och lapa sol och höst, medans de i dag är katastrofvarning utfärdad I USA efter att orkanen Mathew dragit in. Läskigt. :/ och någon annanstans flyr någon krig och bomber... och i ett annat land svälter folk. Saker man mer och mer funderar över när man blivit förälder.
Men man kan koppla bort det lika snabbt oxå... just nu sitter Moa & Ida och skrattar på köksgolvet med varsin visp. :) Tur man kan leva i nuet i bland oxå.
 
I eftermiddag kommer deras farmor som varje fredag. Så då ska jag åka i väg och träna med Tubbe hos Emily.
 
Vi har ju hunnit med 3 tävlingar till sedan jag skrev sist.
Andra omgången av  div 2 gick i Björbäck. Hade en mycket bättre känska där än på skulta inne på banan.
Tyvärr var domaren något snål (om jag ska tro mina lagkamrater) så där och då fick vi 61% Men jag var nöjd.
Vi genomförde LA:3an utan större bekymmer.
 
Sista omgången red vi i falkenberg. Där red jag LA:4.
Det gick väl sådär... ;) Tubbe har gått bättre och jag har ridit bättre, det kändes ganska svajjigt.
Där fick vi 59% Helt ok för att vara vår första LA:4.
Laget hamande långt ner i resultaten... men skitsamma, nästa år är vi vassare ;)
 
I söndags tävlade vi i Varberg. Då red vi en LA:3 igen.
Då gick det mycket bättre, och jag var super nöjd.
Hade 64% och hamnade en liten bit utanför placering. Så nu är jag taggad till tusen att träna i vinter så vi är mycket säkrare på detta program nästa år :)
 
Nästa helg gör vi vår sista tävling i år. Det blir en LA:1 på hemmaplan på Olsegården.
 
Men det är nästa helg första ska vi på tvillingträff i Gbg nu på söndag.
Ska bli sååå kul :)
 
Får berätta mer om det nästa gång nu ska tjejrna ha mat. :)
 
Haj Haj :)
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0